هدف پژوهش حاضر اعتبار بخشی چارچوب تحول فرهنگ یادگیری دانشجویان میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف بنیادی و از لحاظ نحوه گردآوری داده به روش پیمایشی انجام گردید. در این پژوهش از طریق اجرای پرسشنامه محقق ساخته و با استفاده از نمونهگیری تصادفی طبقهای به بررسی نظرات 260 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مورد تایید متخصصان حوزه آموزش عالی و فرهنگ دانشگاهی قرار گرفت و پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از (0.70) به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از اجرای پرسشنامه از آزمونهای تحلیل عاملی تأییدی (CFI) مرتبه اول و مرتبه دوم و الگوی معادلات ساختاری (SEM) با نرم افزار آماری (Amos Graphics) استفاده شد. در نهایت چارچوبی جامع جهت تحول فرهنگ یادگیری دانشجویان مورد تایید قرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از اجرای پرسشنامه از آزمونهای تحلیل عاملی تأییدی (CFI) مرتبه اول و مرتبه دوم و الگوی معادلات ساختاری (SEM) با نرم افزار آماری (Amos Graphics) استفاده شد. در نهایت چارچوبی جامع جهت تحول فرهنگ یادگیری دانشجویان مورد تایید قرار گرفت.