بابائی منقاری، محمدمهدی. (1393). رابطه بین راهبردهای انگیزش برای یادگیری با یادگیری ریاضی دانشآموزان متوسطه شهرستان آمل. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی.
بابائی منقاری، محمدمهدی و زاهدبابلان، عادل و معینیکیا، مهدی و خالقخواه، علی. (1394). الگوی تحلیل مسیر روابط بین راهبردهای مدیریت منابع یادگیری با یادگیری ریاضی دانشآموزان متوسطه. رهبری و مدیریت آموزشی، 9(3). 38-23.
بابائی منقاری، محمدمهدی و معینیکیا، مهدی و زاهدبابلان، عادل و خالقخواه، علی. (1395). راهبردهای انگیزش برای یادگیری (کاربرد و مفاهیم آن). تهران: پیام کوثر.
علم الهدی، حسن (1381). راهبردهای نوین در آموزش ریاضی. تهران: نشر شیوه.
فضلیخانی، منوچهر (1386). راهنمای عملی روشهای فعال و اکتشافی در آموزش. چاپ دوم، تهران: آزمون نوین.
کارگر شورکی، قنبر و ملکپور، مختار و احمدی، غلامرضا. (1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حرکتی ظریف، بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان دارای اختلالات یادگیری ریاضی پایه سوم تا پنجم شهرستان میبد. رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 4(3)، 126-105.
مبینی، محمدتقی. (1380). آموزش ریاضیات قبل از دبستان. مشهد: آستان قدس رضوی.
مصلحامیردهی، هادی. (1400). بررسی راهبردهای افزایش علاقه دانشآموزان به درس قران. مطالعات کارورزی در تربیت معلم، 1(3)، 168-189.
نوری، زهرا. (1387). چگونه نوانستم ضعف ریاضی دانشآموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانشآموزان در درس ریاضی را بیابم؟ مجموعه مقالات اقدامپژوهی. قم: طلوع مهر.
یاوری، ماهنیا و یاریاری، فریدون و رستگارپور، حسن (1385). بررسی اثربخشی نرمافزار آموزشی حساب یار بر یادگیری ریاضیات دانشاموزان حساب نارسا، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، (21)، 734-713.
یاریاری، فریدون و افروز، غلامعلی و میرمحمدی، فاطمه. (1389). بررسی تأثیر نرمافزار آموزش مفاهیم پایه ریاضی امید به دانشآموزان با نشانگان داون مقطع ابتدایی شهر تهران. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، (35)، 48-37.
Alam Al-Hadi, H. (2012). New strategies in mathematics education. Tehran: Shivish Publishing. (In presian).
Andersson, U., & Lyxell, B. (2007). Working Memory Deficit in Children with Mathematics Difficulties: A General or Specific Deficit. Journal of Exceptional Children Psychology, 96(3), 197–228.
Babaei Manqari, M. M. (2013). The relationship between motivational strategies for learning and mathematics learning of high school students in Amel city. Master's thesis, Mohaghegh Ardabili University. (In presian).
Babai Manqari, M. M, Zahidbablan, A., Moinikia, M., & Khaliqkhah, A. (2014). Path analysis model of relationships between learning resources management strategies and mathematics learning of high school students. Educational Leadership and Management Quarterly, 9(3), 23-38. (In presian).
Babai Manqari, M. M., Moinikia, M., Zahidbablan, A., & Khaliqkhah, A. (2015). Motivational strategies for learning (its application and concepts). Tehran: Payam Kausar Publications. (In presian).
Bryant, D. P. (2009). Working with your child’s teacher to identify and address math disabilities. LD online, 197-228.
Berch, D. B., & Mazzocco, M. M. (2007). Why is math so hard for some children? The nature and origins of mathematical learning difficulties and disabilities. Paul H. Brookes Publishing Co.
Buttler, D. L & Winne, P.H (1995). feedback and self-regulated learning: A theoretical synthesis. Review of Educational Research, 1(65), 245-281.
Fazli Khani, M. (2007). A practical guide to active and exploratory methods in education. Tehran: Azmon Novin. second edition. (In presian).
Gherasim, L. R., Mairean, C., & Butnaru, S. (2012). Prediction of school performance: the role of motivational orientation and classroom environment. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(46), 3931-3935.
Ismail R. (2009). Model Berfikir Penyelesaian Masalah Matematik Berayat Murid Tingkatan 5 yang Berpencapaian Tinggi dan Rendah. Tesis Doktor Falsafah Pendidikan. Universiti Kebangsaan Malaysia.
Jain, S., Dowson, M. (2009). Mathematics Anxiety As A Function Of Multidimensional Self- Regulation And Self-Efficacy. Contemporary Educational Psychology, (34), 240-249.
Kaufman, L. (2008). Dyscalculia: Neuroscience and Education. Journal Education Research, 50(2), 163-175.
Karaduman, Gul. B. (2010). A sample study for classroom teachers addressing the importance of utilizing history of math in math education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(2), 2689–2693.
Karegar Shurki, Q., Malekpour, M., & Ahmadi, Gh. (2009). Investigating the effectiveness of teaching fine motor skills on the learning of mathematical concepts in children with mathematical learning disorders in the third to fifth grades of the city. Educational Leadership and Management Quarterly of Islamic Azad University, Garmsar Branch, 4(3), 105-126. (In presian).
Linenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2002). Motivation As enabler of academic success. School psychology review. 31(3), 313-327.
Mobini, M. T. (2008). Teaching mathematics before elementary school. Mashhad: Astan Quds Razavi. (In presian).
Mosleh-Amirdehi, H. (1400). Investigating the strategies to increase students' interest in the Qur'an lesson. Quarterly Journal of Internship Studies in Teacher Education, 1(3), 189-168. (In presian).
Silbey, R. (2001). Early Childhood: Where Learning Begins, Mathematics. Teaching Children Mathematics, 7(7), 444-444.
Nouri, Z. (2007). How can I overcome the mathematical weakness of the third grade students in relation to teaching problem solving and form and find ways to motivate students in math lessons? A collection of action research articles. Qom: Tolo Mehr. (In presian).
Tambychik, T., & Meerah, Th. S. M. (2010). Students’ Difficulties in Mathematics Problem-Solving: What do they Say?. Procedia Social and Behavioral Sciences, (8), 142–151.
Tarzimah, b.T. (2005). Penggunaan Kaedah Nemonik Berirama dalam Pembelajaran Matematik bagi Pelajar Lemah: Satu Kajian kes. Tesis Sarjana. Universiti Kebangsaan Malaysia.
Yavari, M., Yariari, F., & Rastgarpour, H. (2015). Investigating the effectiveness of Arithmetic educational software on the mathematics learning of students with inadequate arithmetic, research in the field of exceptional children, (21), 713-734. (In presian).
Yariari, F., Afrooz, Gh., & Mirmohammadi, F. (2009). Investigating the effect of the software for teaching basic mathematical concepts of hope to students with Down syndrome in the elementary school of Tehran, research in the field of exceptional children, (35), 37-48. (In presian).