انصاری، ایده و کاظمیخوبان، سیدهزهرا (1401). پیشبینی سازگاری تحصیلی دانشآموزان براساس تنظیم هیجانی در دانش آموزان شهر کرج. مطالعات ناتوانی، 12(4)، 1-10.
تبریزیشهروی، زهرا (1402). تأثیر سلامت روان بر احساس رضایتمندی و شادکامی. در دوازدهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. [دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران].
جعفری، زهرا و عبدیزرین، سهراب. (1400). رابطۀ بین اشتیاق تحصیلی، هویت تحصیلی و پایستگی تحصیلی با سازگاری تحصیلی در دانش آموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 18(44 ). 122-103.
جلیلیان، سهیلا؛ عظیمپور، احسان و قلیزاده، نعمتاله (1397). پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس اشتیاق تحصیلی و سرسختی روانشناختی در دانش آموزان دورۀ متوسطه. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 7(18 ). 140-123.
حدادیمقدم، حسین؛ ابوالقاسمی، شهنام و تیزدست، طاهر (1400). رابطه هوش هیجانی، هوش موفق، هوش اخلاقی، هوش فرهنگی و رضایت از زندگی با میانجیگری سلامت روان. سلامت اجتماعی، 8(4). 16-1.
حسینمردی، علیاصغر؛ قربانشیرودی، شهره؛ زربخشبحری، محمدرضا و تیزدست، طاهر (1400). رابطۀ اشتیاق تحصیلی، اشتیاق به مدرسه و احساس تعلق به مدرسه با پیشرفت تحصیلی با واسطه انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر. جامعهشناسی آموزشوپرورش، 7(2). 189-178.
زری مقدم، زهرا؛ داوودی، حسین؛ غفاری، خلیل و جمیلیان، حمیدرضا (1400). اثربخشی آموزش خودمراقبتی روانی بر سلامت روان و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم. رهآورد دانش، 24(1). 167-155.
شیبانیفر، رضا؛ ذوالفقاری، علیرضا؛ محمدیجلالی، مجتبی و گودرزی، زهره (1400). پیشبینی مسئولیتپذیری براساس انگیزش تحصیلی و هوش هیجانی در میان دانشآموزان مقطع ابتدایی. پویش در آموزش علوم انسانی، 7(25 ). 11-1.
صفری، هدیه؛ جناآبادی، حسین؛ سلمآبادی، مجتبی و عباسی، امیر (1394). پیشبینی اشتیاق تحصیلی بر اساس هوش معنوی و سرسختی روانشناختی. راهبردهای آموزش، 8(6). 12-7.
کریمپور، حسین؛ کریمپور، علیاکبر؛ و گنجعلیوند، زهره (1396). رابطۀ هوش عاطفی با خودکارآمدی تحصیلی. در مجموعه مقالات کنفرانس پژوهش های نوین ایران و جهان در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم انسانی (صفحات 123-128).
مولایی، بهنام؛ ندرمحمدی، مهریار؛ مولوی، پرویز؛ آذرکلاه، آنیتا، شارعی، آیسانسادات و علیزادهگورادل، جابر (1399). نقش هوش معنوی و رضایت از زندگی در سلامت روان پرستاران. پژوهش پرستاری، 15(6). 55-47.
Ang, W. H. D., & Lau, Y. (2024). Trait emotional intelligence as a predictor of resilience among undergraduate nursing students: A structural equation modelling approach. Nurse Education Today, 136, 106132.
Ansari, I., & Kazemi Khoban, S. Z. (2022). Predicting academic adjustment of students based on emotional regulation in Karaj students. Journal of Disability Studies, 12. [In Persian]
Chen , J., Liu , Y., & Zhu , K. (2024). The development and evolution of the research topic on the mental health of college students: A bibliometric review based on CiteSpace and VOSviewer. Heliyon,10(8), 1-17.
Crone, D. L. (2007). Standard emotional intelligence questionnaire. In D. H. Saklofske & M. J. Zeidner (Eds.), International handbook of emotional intelligence (pp. 213-232). Lawrence Erlbaum Associates.
Diener, E., Sandvik, E., Seligman, M. E., & Fujita, F.(1989). Governor's questionnaire of satisfaction with life. The positive affect and experience inventory: A new measure of subjective well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 55(1), 113-125.
Fredericks, L., & Blumanfield, S. (2004). Standard Questionnaire of Academic Enthusiasm. Educational and Psychological Measurement, 64(2), 245-261.
Goldberg, D. P., & Williams, P. A. (1988).Standard mental health questionnaire. The Big-Five dimensions of personality: A teaching instrument. Journal of Personality and Social Psychology, 54(3), 550-567.
Haddadi Moghadam, H, Abolghasemi, S., & Tizdast, T. (2021). The relationship between emotional intelligence, successful intelligence, moral intelligence, cultural intelligence and life satisfaction with the mediation of mental health. Community Health, 8(4), 1- 16. [In Persian]
Hossein Mardi, A.A., Gurban Shiroudi, S., Zarbakhsh Bahri, M. R., & Tizdast, T. (2021). The relationship between academic enthusiasm, enthusiasm for school and feeling of belonging to school with academic achievement through academic achievement motivation in male students. Sociology of Education, 7(2), 178- 189. [In Persian]
Jafari, Z., and Abdi Zarrin, S. (2021). The relationship between academic enthusiasm, academic identity and academic persistence with academic adjustment in students. Educational Psychology Studies, 18(44), 103- 122. [In Persian]
Jalilian, S., Azimpour, E., & Qolizadeh, N. (2017). Prediction of academic vitality based on academic enthusiasm and psychological toughness in middle school students. Educational and Scholastic Studies, 7(18), 123- 140. [In Persian]
Karimpour, H, Karimpour, A.A., & Ganj Alivand, Z. (2017). The relationship between emotional intelligence and academic self-efficacy. Iran and World New Researches in Management, Economics, Accounting and Humanities Conference. Shiraz university, Shiraz, Iran [In Persian]
Moulai, B., Nadermohammadi, M., Moulawi, P., Azar Kolah, A., Sharai, A. S., & Alizadeh Gouradel, J. (2019). The role of spiritual intelligence and life satisfaction in nurses' mental health. Nursing research, 15(6), 47- 55. [In Persian]
Na-Nan, K., & Wongwiwatthananukit, S. (2020). Development and validation of a life satisfaction instrument in human resource practitioners of Thailand. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 6(3), 75.
Safari, H., Janabadi, H., Salamabadi, M., & Abbasi, A. (2014). Prediction of academic enthusiasm based on spiritual intelligence and psychological toughness. Educational Strategies in Medical Sciences, 8(6), 7- 12. [In Persian]
Shibanifar, R., Zulfiqari, A., Mohammadi Jalali, M., & Gudarzi, Z. (2021). Predicting responsibility based on academic motivation and emotional intelligence among primary school students. Pouyesh in Humanities Education, 7(25), 1- 11.[In Persian]
Tabrizi Shahravi, Z. (2023). The effect of mental health on the feeling of satisfaction and happiness. International conference of psychology, educational sciences and lifestyle. International Conference on Psychology of Education Sciences and Lifestyle. Tibilist, Georgia. [In Persian]
Zari Moghadam, Z., Davoudi, H., Ghafari, K., & Jamilian, H. (2021). The effectiveness of psychological self-care training on mental health and academic enthusiasm of secondary school students. Journal of Arak University of Medical Sciences (Rahvarde Danesh), 24(1 (series 149)) , 155- 167.[In Persian].
Zahed-Babelan, A., & Moenikia, M. (2010). The role of emotional intelligence in predicting students’ academic achievement in distance education system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1158-1163.