ایزدی، صمد؛ صالحیعمران، ابراهیم و قربانی, عادل. (1389). ارزیابی وضعیت اشتغال دانشآموختگان دانشگاه جامع علمیکاربردی. آموزش عالی ایران، 3(2). 24-1.
آراسته، حمیدرضا؛ کتابدار، مجیدرضا؛ عبدالهی، بیژن؛ وزینآبادی، حسن رضا. (1401). پاسخگویی دانشگاههای ایران به بازار کار از منظر خبرگان آموزش عالی. فرهنگ و ارتقای سلامت، ۶(۲). 359-351.
تاروردیزاده، هاجر؛ تقیپور، محمد؛ و نظامیوند، سمیرا. (1399). پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان براساس هوش هیجانی، ویژگیهای شخصیتی و جمعیتشناختی، نگرش به تحصیل و آیندة شغلی با میانجیگری تاب آوری تحصیلی. پژوهشنامه تربیتی، 65(16). 206-187.
تمنایی فر، محمد رضا؛ وگندمی، زینب. (1390). رابطة انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۴(۱). 15-9.
رجبی، سعید؛ صالحی، نسیم؛ هاشمی، حسن و مباشری، فائزه. (1401). بررسی آگاهی و نگرش دانشجویان رشتة مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به رشتة تحصیلی و آیندة شغلی خود. سلامت و محیط زیست، ۱۵(۴). 632-617.
کریمی، منوچهر و احمدی، سیدعلیاکبر. (1401). ارایة یک مدل شایستگی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بهمنظور اشتغال در هزارة سوم. مدیریت بر آموزش سازمان ها، ۱۱(۲). 133-109.
مختاریکیا، عاطفه؛ اسدیپیری، زهرا؛ قاسمپور، سامان؛ علایی، راضیه؛ نوراییمطلق، ثریا و بختیار، کتایون. (1398). نگرش دانشجویان رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به رشتة تحصیلی و آیندة شغلی. آموزش در علوم پزشکی، 19(82 ). 519-529.
مرزبان، آمنه و مرزبان، هادی. (1397). نگرش دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به رشتة تحصیلی و آیندة شغلی. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2 ). 22-32.
اجتهادی، مصطفی و بهروزی، محمد. (1385). تواناییها و قابلیتهای دانشآموختگان در پاسخ به نیاز بازار کار بهمنظور ارائه چهارچوب ادراکی مناسب، پژوهش در برنامهریزی درسی، 3(10). 1- 29.
جمالی، حمزه علی و قلعهنوی، مهران. (1392). نگرش دانشجویان رشته های بهداشت محیط و حرفهای نسبت به رشتة تحصیلی و آیندة شغلی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین سال 1391، آموزش در علوم پزشکی، 13(7). 541-550.
سرمد، زهره؛ حجازی، الهه و بازرگان، عباس. (1390). روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
Agarkov, G. A., Tarasyev, A. A., & Sushchenko, A. D. (2020). Optimization of students’ graduation by the university taking into account the needs of the labor market. IFAC-PapersOnLine, 53(2), 17399-17404.
Almashayekhi, Abdullah., & Ukil, Minhajul Islam. (2024). Interested to start a venture but worried about the future: Investigating the role of resilience in fear of career uncertainty and entrepreneurial intention. Acta Psychologica, 243, 104148.
Arasteh, H., Ketabdar, M. R., Abdollahi, B., & Zainabadi, H. R. (2022). Accountability of the Iran’s Universities to the Labor Market from the Perspective of Higher Education Experts. Iranian Journal of Culture and Health Promotion, 6(2), 351-359. [In Persian]
Berlingieri, F., Diegmann, A., & Sprietsma, M. (2023). Preferred field of study and academic performance. Economics of Education Review, 95, 102409.
Cojocariu, V. M., & Puiu, M. (2014). Career-Counselling Practices for University Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 149, 222-227.
Guerrero, D. F. (2020). Industry–university collaboration in rural and metropolitan regions: What is the role of graduate employment and external non-university knowledge?. Journal of Rural Studies, 78, 516-530.
Ijtihadi, M. & Behrouzi, M. (2015). Abilities and capabilities of graduates in response to the needs of the labor market in order to provide a suitable cognitive framework. Research Quarterly in Curriculum Planning, 3(10-11), 1- 29. [In Persian]
Ilyés, V., & Sebők, A. (2023). University peers and career prospects: The impact of university ties on early labor market outcomes. Economics of Education Review, 96, 102456.
Izadi, S., Salehi Omran, A., & Qurbani, A. (1389). Evaluating the employment status of graduates of Applied Scientific University. Journal of Iranian Higher Education, 1-24. [In Persian]
Jamali, H. A., & Qalanoi, M. (2012). Attitude of environmental and professional health students towards their field of study and future career at Qazvin University of Medical Sciences in 2013, Iranian Journal of Education in Medical Sciences, 13 (7), 541-550.[In Persian]
Karimi, M., & Ahmadi, S. (2022). Providing a competency model for university graduates for employment in the third millennium. Managing Education in Organizations, 11(2), 109-133. [In Persian]
Marzban, A., & Marzban, H. (2017). Attitude of nursing students of Hormozgan University of Medical Sciences towards the field of study and future career. Development Strategies in Medical Education, 5(2), 22-32. [In Persian]
Mokhtari Kia, A., Asadi Piri, Z., Ghasempour, S., Alaei, R., Nurai Mutlaq, S., & Bakhtiar, K. (2018). Attitude of public health students of Lorestan University of Medical Sciences towards their field of study and future career. Iranian Journal of Education in Medical Sciences, 19(82), 519-529. [In Persian]
Rajabi, S., Nasim, S., Hashemi, H., & Mobasheri, F. (2022). Examining the awareness and attitude of environmental health engineering students of Shiraz University of Medical Sciences towards their field of study and future career. Iranian Journal of Health and Environment, 15(4), 617-632. [In Persian]
Sarmad, Z., Hijazi, A. & Bazargan, A. (2010). Research methods in behavioral sciences. Agah Publications. [In Persian]
Tamannaifar, M. R., & Gandomi, Z. (2011). The relationship between progress motivation and academic progress in students. Education Strategies in Medical Sciences, 4(1) 9-15. [In Persian]
Tarverdizadeh, H., Taghipour, M., & Nezamivand, S. (2019). Predicting students' academic achievement based on emotional intelligence, personality and demographic characteristics, attitude towards education and future career with the mediation of academic resilience. Education Research, 65(16) 187-210. [In Persian]