بهادری خسروشاهی، جعفر و حبیبیکلیبر، رامین. (1395). اثربخشی واقعیتدرمانی گروهی بر سرمایۀ روانشناختی، خودارزشمندی و بهزیستی اجتماعی سالمندان. روانشناسی پیری، 2(3)، 153-165.
بهادریخسروشاهی، جعفر؛ هاشمینصرتآبادی، تورج و باباپورخیرالدین، جلیل. (1391). رابطه سرمایۀ روانشناختی با سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه تبریز. پژوهش و سلامت، 2(1)، 145-151.
شجاعی، دنا و نعمتطاوسی، محترم. (1398). نقش میانجیگر هماهنگی خود با هدف و نظمجویی شناختی هیجان در رابطه بین هسته ارزشیابی خود با رضایت از زندگی. علوم روانشناختی، 18(78)، 675-682.
عالیپوربیرگانی، سیروس؛ سحاقی، حکیم و مریدی، ژاله. (1394). بررسی رابطه حمایت عاطفی ادراک شده و لذت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان جندی شاپور اهواز. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، ۲ (۱)، 58-67.
عظیمی، داریوش؛ قدیمی، سمیه؛ خزان، کاظم و درگاهی، شهریار. (1399). نقش سرمایههای روانشناختی و اشتیاق تحصیلی در سرزندگی تحصیلی و تعلل ورزی تصمیمگیری دانشجویان پرستاری، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد،12(9:) 110-140.
مازوساز، عاطفه؛ سادات فاطمی، فاطمه ؛ نفر، زهرا؛ صالحی، زهرا و قلمی، زهرا. (1403). نقش میانجی پذیرش خود و هماهنگی خود با هدف در رابطه نیازهای بنیادین روانشناختی با بهزیستی روانشناختی. روانشناسی کاربردی، 18(4)، 34-48.
مبلیان، عاطفه؛ دیاریان، محمد مسعود؛ یوسفی، زهرا. (1400). پیشبینی کیفیت رابطۀ زناشویی براساس ویژگیهای شخصیتی، نیازهای گلاسر و پذیرش خویشتن. روانشناسی کاربردی، 4(15)، 207-223.
موسویمقدم، رحمتالله، کوچکی، زهرا و فرضی، مهناز. (1400). بررسی الگوی رابطه ای سرمایه ی روانشناختی، معنویت و بهزیستی روانشناختی در دانشجویان، مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 5(4)، 49-58.
میرزائی، الهه و جعفریهرندی، رضا. (1399). پیشبینی عملکرد تحصیلی براساس مؤلفه های سرمایۀ روانشناختی و سخترویی روانشناختی. مطالعات روان شناسی تربیتی، 93، 124-133.
هاشمینصرتآبادی، تورج؛ باباپورخیرالدین، جلیل و بهادری خسروشاهی، جعفر. (1390). نقش سرمایۀ روانشناختی در بهزیستی روانی با توجه به اثرات تعدیلی سرمایه اجتماعی. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 1(4)، 124-144.
Aalipourbirgani, S., Sahaghi, H., & Moridi, Z. (2015). Investigating the relationship between perceived emotional support and academic enjoyment with academic achievement in Jundishapur Ahvaz students. Development Strategies in Medical Education, 2 (1), 58-67. [In Persian]
Azimi, D., Ghadimi, S., Khazan, K., Dargahi, S. (2010). The role of psychological capital and academic enthusiasm in academic vitality and decision-making procrastination of nursing students. Journal of the Center for Studies and Development of Medical Sciences Education in Yazd, 12(9), 110-140. [In Persian]
Avolio, B.G., Luthans, F., & Yoosef, K., A. (2012). Psychological Capital of the Organization: Evolving in the Competitive Advantage of Human Capital (A.R. Jamshidian & M. Froohar, Trans.).
Bahadori Khosroshahi, J., & Habibi-Kalibar, R. (2016). The effectiveness of group reality therapy on psychological capital, self-esteem and social well-being of the elderly. Aging Psychology, 2(3), 153-165. [In Persian]
Bahadori Khosroshahi, J; Hashemi-Nosratabadi, T., & Babapourkhair-Din, J. (2012). The relationship between psychological capital and social capital of Tabriz University students. Journal of Research and Health, 2(1), 145-151. [In Persian]
Bingöl, T. Y., & Batik, M. V. (2019). Unconditional Self-Acceptance and Broer,M. Bai,Y. Fonseca, F. A review of the literature on socioeconomic status and educational achievement M. Broer, Y. Bai, F. Fonseca (Eds.), socioeconomic inequality and educational outcomes: Evidence from twenty years of TIMSS (edn.), Springer International Publishing, Cham (2019), pp. 7-17
Duan, W., Guan, Y., & Gan, F. (2016). Brief inventory of thriving: A comprehensive measurement of wellbeing. Chinese Sociological Dialogue, 1(1), 15-31.
Faustino, B., Vasco, A. B., Silva, A. N., & Marques, T. (2020). Relationships between emotional schemas, mindfulness, self-compassion and unconditional self-acceptance on the regulation of psychological needs. Research in Psychotherapy: Psychopathology, Process, and Outcome, 23(2), 145-156.
Hashemi-Nosrat-Abadi, T., Babapourkhairo-Din, j., BahadoriKhosroshahi, J. (2011). The role of psychological capital in psychological well-being with regard to the moderating effects of social capital. Social Psychology Research, 1(4), 124-144. [In Persian]
Henry, A. (2022). Goal self-concordance and motivational sustainability. Researching Language Learning Motivation: A Concise Guide, 61.
Li, S., Zhang, X., Luo, C., Chen, M., Xie, X., Gong, F., ... & Sun, Y. (2021). The mediating role of self-acceptance in the relationship between lonelinessand subjective well-being among the elderly in nursing home: A crosssectional study. Medicine, 100(40), e27364.
Lumontod III, R. Z. (2019). The role of goal concordance on happiness and college students’ academic performance. International Journal of Research Studies in Psychology , 8(1), 63-78
Luthans, F. and Broad, J.D. (2024), “Positive psychological capital to help combat the mental health fallout from the pandemic and VUCA environment”, Organizational Dynamics, 51 (2), 100817,
Liu, C., Zhao, Y., Tian, T., Zou, G., & Li, P. (2015). Negative life events and school adjustment among Chinese nursing students: The mediating role of psychological capital. Nurse Education Today, 35(6), 754-759.
Mazoosaz, A; Sadat Fatemi, F; Nafar, Z., Salehi, Z., Ghalami, Zahra. (2014). The mediating role of self-acceptance and self-goal alignment in the relationship between basic psychological needs and psychological well-being, Applied Psychology, 18(4), 34-48. [In Persian]
Mirzaei, E., Jafari Harandi, R. (2010). Predicting academic performance based on the components of psychological capital and psychological hardiness, Journal of Educational Psychology Studies, 93, 124-133. [In Persian]
Moblian, A., Dayarian, M., Yousefi, Z. (2014). Predicting the quality of marital relationship based on personality traits, Glasser's needs and self-acceptance. Applied Psychology, 4(15), 207-223. [In Persian]
Mousavi Moghadam, R., Kouchaki, Z., Farzi, M. (1400). Investigating the relational model of psychological capital, spirituality and psychological well-being in students, Journal of Islamic Studies in the Field of Health; 5(4), 49-58. [In Persian]
Newman, A., Obschonka, M., Schwarz, S., Cohen, M. and Nielsen, I. (2019), “Entrepreneurial self-efficacy: a systematic review of the literature on its theoretical foundations, measurement, antecedents, and outcomes, and an agenda for future research”, Journal of Vocational Behavior, Vol. 110, pp. 403-419,
Otani, M(2017). Relationships between Parental Involvement and Academic Achievement among Elementary and Middle School Students. OSIPP Discussion Paper:DP-2017-E-003
Pramanik, S., & Khuntia, R. (2023). Decoding unconditional self-acceptance: A qualitative report. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 41(4), 932-949
Schreiner, L. A., Pothoven, S., Nelson, D., & McIntosh, E. (2013). College student thriving: Predictors of success and retention. Paper presented at the annual meeting of the Association for the Study of Higher Education, Vancouver, British Columbia
Shojaei, D., & Nemat-Tavasi, M. (2019). The mediating role of self-goal coordination and cognitive emotion regulation in the relationship between self-evaluation core and life satisfaction, Journal of Psychological Sciences, 18(78), 675-68. [In Persian]
Su, H., Wang, L., Li, Y., Yu, H., & Zhang, J. (2019). The mediating and moderating roles of self-acceptance and self-reported health in the relationship between self-worth and subjective well-being among elderly Chinese rural empty-nester: An observational study. Medicine, 98(28), e16149.
Zhou, Y., & Xu, W. (2019). The mediator effect of meaning in life in the relationship between self-acceptance and psychological wellbeing among gastrointestinal cancer patients. Psychology, Health & Medicine, 24(6), 725-731.
Zhang, X., Yue, H., Sun, J., Liu, M., Li, C., & Bao, H. (2022). Regulatory emotional self-efficacy and psychological distress among medical students: Multiple mediating roles of interpersonal adaptation and self-acceptance. BMC Medical Education, 22(1), 283.