افشارلو، سمیه و عابدپور، سهیلا. (1399). کرونا و آسیب های آموزشی دانشآموزان، سومین همایش ملی مراقبت و درمان.
امیدی، فائزه. (1398). بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت و کارکردهای اجرایی (توجه، حافظه کاری، بازداری پاسخ) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، پنجمین کنفرانس ملی نوآوریهای اخیر در روانشناسی،کاربردها و توانمندسازی با محوریت رواندرمانی، تهران.
پورصالح، عطیه؛ حمید، نجمه و داوودی، ایران. (1399). اثربخشی آموزش ذهن شفقت ورز بر علایم اختلال اضطراب اجتماعی و سرمایههای روان شناختی دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار)، 14(56 ). 83-94.
چهرهنگار، نگین؛ شمس، فرنوش؛ زرشناس، ساره؛ نیکسرشت، علیرضا. (1391). ارتباط بین حافظۀ کاری و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس. فیض. ۱۶ (۴) .۳۴۵-۳۳۷
رزاقیکاشانی، شمیم؛ مشیریانفراحی، سیدمحمدمهدی و اعتضاد، سیداحسان. (1396). مقایسۀ حافظه کاری دیداری در افراد معتاد به اینترنت و افراد عادی. نخستین کنگره ملی دانشجویی پژوهشهای نوین در روانشناختی.
سیف، علی اکبر (1399). روان شناسی پرورشی نوین: روان شناسی آموزش و یادگیری، ویرایش ششم. دوران.
طباطبایی، مینو؛ سلیمی، مسعود و نادی، شهین. (1393). مقایسه حافظۀ کوتاهمدت (بصری- شنیداری- یادگیری تداعی)، فعّال و درازمدّت دانشآموزان قوی و ضعیف در املای زبان فارسی، رویکردهای نوین آموزشی، 9(2). 103-120.
فتحی، آیتاله؛ صادقی، سولماز؛ ملکیراد، علی اکبر؛ شریفیرهنمو، سعید؛ رستمی، حسین و عبدالمحمدی، کریم. (1399). تأثیر میزان استفاده از فضای مجازی بر سبک زندگی ارتقادهنده سلامت و اضطراب کرونای جوانان، روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. ۲۶ (۳) .۳۴۷-۳۳۲. Doi: 10.32598/ijpcp.26.3415.1
قمریگیوی، حسین؛ نریمانی، محمد و محمودی، هیوا. (1391). اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقصتوجه. ناتوانیهای یادگیری، 5(3). 13-1.
محمدزاده، زهرا. (1398). بررسی عملکرد اجرایی و حافظه کاری و تمرکز در مبتلایان به اعتیاد به اینترنت و اختلال بیش فعالی نقص توجه بزرگسالان و افراد سالم، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
مرادی، مرجان؛ محمدیپور، محمد و سلیمانیان، علیاکبر. (1399). مدل علّی اضطراب اجتماعی دانشجویان براساس سیستمهای مغزی رفتاری با میانجیگری راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان، اصول بهداشت روانی، 22(5). 275-284. Doi: 10.22038/JFMH.2020.17101
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing.
Afsharlou, S., & Abedpour, S. (2019). Corona and educational injuries of students. Third National Conference on Care and Treatment. [In Persian]
Azizi, S. M., Soroush, A., & Khatony, A. (2019). The relationship between social networking addition and academic performance in Iranian students of medical sciences: A cross-sectional study. BMC Psychology, 7(1), 2–8.
Boursier, Valentina & Gioia, Francesca & Musetti, Alessandro & Schimmenti, Adriano. (2020). Facing Loneliness and Anxiety During the COVID-19 Isolation: The Role of Excessive Social Media Use in a Sample of Italian Adults. Frontiers in Psychology. 11. 10.3389/fpsyt.2020.586222.
Burnay, J., Billieux, J., Blairy, S., & Larøi, F. (2015). Which psychological factors influence Internet addiction? Evidence through an integrative model. Computers in Human Behavior, 43, 28-34.
Beckmann, B., Holling, H., & Kuhn, J. T. (2007). Reliability of verbal–numerical working memory tasks. Personality and individual differences, 43(4), 703-714.
Chehrenegar, N., Shams, F., Zarshenas, S., & Nikseresht, A. (2013). The relationship between working memory and quality of life in patients with multiple sclerosis, Feyz Medical Science Journal, 16 (4), 345-337. [In Persian]
Fathi, A., Sadeghi, S., Maleki Rad, A. A., Sharifi Rahnamoo, S., Rostami, H., & Abdolmohammadi, K. (2019). The effect of the amount of use of virtual space on the health-promoting lifestyle and anxiety of young people, Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 26 (3), 347-332. [In Persian]
Izadpanah, S., Schumacher, M., Arens, E. A., Stopsack, M., Ulrich, I., Hansenne, M.,... & Barnow, S. (2016). Adolescent harm avoidance as a longitudinal predictor of maladaptive cognitive emotion regulation in adulthood: The mediating role of inhibitory control. Journal of adolescence, 52, 49-59
Koca, T., & Ejder, B. (2019). Influence of internet addiction on academic, sportive, and activities in adolescents. Journal of Public Health, 27, 531–536
Lai, C.M. & Mak, K.K. & Watanabe, H & Jeong, Jaeseung & Kim, Dai-Jin & Bahar, Norharlina & Ramos, M & Chen, Sue-Huei & Cheng, Cecilia. (2015). The mediating role of Internet addiction in depression, social anxiety, and psychosocial well-being among adolescents in six Asian countries: A structural equation modelling approach. Public health. 129. 10.1016/j.puhe.2015.07.031.
Manjur Kolhar, Raisa Nazir Ahmed Kazi, Abdalla Alameen, (2021),Effect of social media use on learning, social interactions, and sleep duration among university students,, Saudi Journal of Biological Sciences, 2021,ISSN 1319-562X.
Müller K, Dreier M, Beutel M, Duven M, Giralt S, Wclfling K (2016). A hidden type of internet addiction? Intense and addictive use ofsocial networking sites in adolescents.Computers in Human Behavior. Vol. 55, PP.172-177
Mohammadzadeh, Z. (2018). Examining executive function and working memory and concentration in internet addiction and attention deficit hyperactivity disorder in adults and healthy people[Master's thesis, Tabriz University]. [In Persian]
Moradi, Marjan; Mohammadipour, Mohammad and Soleimian, Ali Akbar (2019). Causal model of students' social anxiety based on brain-behavioral systems with the mediation of cognitive emotion regulation strategies, Journal of Principles of Mental Health, 22(5), 275-284. [In Persian]
Musarrat Azher,Rashid Behram Khan, Muhammad Salim,Muhammad Bilal, Altaf Hussain, Mehvish Haseeb (2014). The Relationship between Internet Addiction and Anxiety among students of University of Sargodha. International Journal of Humanities and Social Science. 4 (1),221-233.
Nie, J., Zhang, W., Chen, J., & Li, W. (2016). Impaired inhibition and working memory in response to internet related words among adolescents with internet addiction: A comparison with attentiondeficit/ hyperactivity disorder.
Psychiatry Research, In press,
http://dx.doi.org/10.1016/j.psychres.2016.01.004.
Omidi, Faezeh (2018). Investigating the relationship between Internet addiction and executive functions (attention, working memory, response inhibition) in students of Tehran University of Medical Sciences. Fifth National Conference on Recent Innovations in Psychology, Applications and Empowerment with a Focus on Psychotherapy, Tehran. [In Persian]
Poursaleh, A., Hamid, N., & Dawoodi, I. (2019). The effectiveness of compassionate mind training on the symptoms of social anxiety disorder and psychological capital of female students with social anxiety disorder. Thought and Behavior in Clinical Psychology, 14(56), 83-94. [In Persian]
Qamari Givi, H., Narimani, M., & Mahmoudi, H. (2011). The effectiveness of cognitive development software on executive functions, response inhibition and working memory of children with dyslexia and attention deficit. Journal of Learning Disabilities, 5(3), 1-13. [In Persian]
Repovs, G., & Baddeley, A.D. (2006). The multi – Component model of working memory: exploration in experimental cognitive psychology. Journal of experimental cognitive psychology, 139, 5-21.
Razaghi Kashani, S., Moshirian Farahi, S. M. M., & Etezad, S. E. (2016). Comparison of visual working memory in people addicted to the Internet and normal people. First National Congress on New Researches in Cognitive Psychology.[In Persian]
Rauch, S. M., Strobel, C., Bella, M., Odachowski, Z., & Bloom, C. (2014). Face to face versus facebook: does exposure to social networking web sites augment or attenuate physiological arousal among the socially anxious? Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(3), 187-190.
Sadock B. J., Sadock V. A., & Ruiz P. (2015). Kaplan and Sadock's Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry. 11th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins
Salajegah, P., & Bakhshani, N. M. (2014). Effectiveness of combined group exposure therapy and coping with stress skills training on social anxiety rate of university students. Knowledge and Research in Applied Psychology, 1(2), 96-104
Seif, A. A. (2020). Modern educational psychology (psychology of teaching and learning)(6th ed.). Doran Publishing House. [In Persian]
Shepherd RM, Edelmann RJ. (2005). Reasons for internet use and social anxiety. Personality and Individual Differences. 39, 949-958.
Sengupta, A., Broyles, I., Brako, L., & Raskin, G. (2017). Internet addiction: Impact on academic performance of premedical post-baccalaureate students. Medical Science Educator, 28, 23–26.
Swanson, H. L., & O’Connor, R. (2009). The Role of Working Memory and Fluency Practice on the Reading Comprehension of Students Who Are Dysfluent Readers. Journal of Learning Disabilities, 42, 6548-575.
Tonioni,F. M.D D'Alessandris.L., Lai.C, Martinelli.D, Corvino.S, Vasale. Fanella.F, Aceto.P.and Bria.P (2012). "Internet addiction: hours spent online, behaviors and psychological symptoms". General Hospital Psychiatry. 34, 80–87.
Tabatabai, M., Salimi, M., & Nadi, S. (2014). Comparison of short-term (visual-auditory-associative learning), active and long-term memory of strong and weak students in Farsi spelling, New Educational Approaches, 9(2), 103-120. [In Persian]
Wang, S., Wang, W., Guan, S., & Guan, N. (2019, December). Research on Cyberspace Security Education for Teenagers Based on Data Analysis. In Proceedings of the 2nd International Conference on Information Technologies and Electrical Engineering, 1-3.
Weinstein, A., Dorani, D., Elhadif, R., Bukovza, Y., Yarmulnik, A., & Dannon, P. (2015). Internet addiction is associated with social anxiety in young adults. Annals of Clinical Psychiatry, 27(1), 4-9.
Zhou Z, Zhou H, Zhou H.( 2016). Working memory, executive function and impulsivity in Internetaddictive disorders: a comparison with pathological gambling. Acta Neuropsychiatrica, 28(2), 92-100