احمدوند، زهرا؛ حیدری نسب، لیل؛ شعیری، محمدرضا. (1391). تبیین بهزیستی روانشناختی براساس مؤلفه های ذهن آگاهی. روانشناسی سلامت، 1(2)، 69-6.
اکبرپور بنی، محسن؛ فهیمی، مهدی؛ کاملی، سعید؛ سرکشیکیان، سید مهدی. (1402). اثربخشی تمرینات ذهنآگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب شناختی ، جسمانی و انعطافپذیری روانشناختی زنان ورزشکار. رویش روان شناسی،۱۲ (۵).62-53.
دهانی، نازنین زهرا و ناستی زایی ، ناصر.(1400). رابطۀ بی علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی،4(10). 467-449.
رستمی، زینب؛ عابدی، محمدرضا؛ بی شوفلی، ویلمار.(1390). هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 6 ( 1). 38-21.
ساعتی معصومی، فاطمه،؛ جدیدی ، هوشنگ؛ یاراحمدی، یحیی و اکبری، مریم. (1400). اثربخشی برنامه مستخرج از مدل علی درگیری تحصیلی بر فرسودگی تحصیلی. خانواده و بهداشت، 11 ( 3). 23 -11. DOI: 10.22059/japer.2021.278531643536
سجادی، رضا؛ کرمدوست، نوروزعلی؛ درانی، کمال؛ صالحی، کیوان و مقدمزاده، علی. (1396). واکاوی عوامل موفقیت افراد سرآمد در آزمون سراسری. مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، 8(16). 190-163.
شریفی فرد، فاطمه؛ آسایش، حمید؛ نوروزی، کیان؛ حسینی، محمدعلی و طاهری خرامه ، زهرا. (1393). ارتباط انگیزه و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان پرستاری و پیرا پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم. دانشگاه علوم پزشکی قم، 9(12). 78-72.
شهبازیجدا، یحیی. (1393). رابطۀ خودرهبری و توانمندسازی روانشناختی با خلاقیت شفلی دبیران، پایاننامه کارشناسی ارشد مشاروه گرایش شغلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی.
صفرزائی، مهناز؛ عامری، فریده؛ مهرینژاد، سید ابوالقاسم؛ پیوستهگر، مهرانگیز و خدابخشپیرکلانی، روشنک. (1399). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه انعطافپذیری روانشناختی در دانشجویان. پژوهش در سلامت روانشناختی، 14(2). 10-1.
عباسی رستمی، نجیبه. (1393). مروری بر نظریه های خودرهبری( مفاهیم و عوامل موثر بر خودرهبری). توسعه مدریت منابع انسانی و پشتیبانی،34(18). 140-123.
عبدالمالکی،حسین و خراسانی طرقی، حامد. (1398). ارائه مدل نقش استراتژی های خودرهبری بر توانمند سازی اساتید تربیت بدنی با میانجی گری سرمایه فکری. علوم ورزشی،11(35). 78-73.
عربجعفری، مریمسادات؛ ایروانی، راضیه، و فهامی، ریحانه. (1400). پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس نشاط ذهنی, انعطافپذیری روانشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان در دورۀ آموزش مجازی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی.
مزروقی، رضا و حیدری، الهام. (1392). بررسی رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 10 ( ۳ ). 216-210.
موحد نژاد، ساجده ؛ عیسی زادگان، علی و تاجیک، فاطمه. (1400). نقش میانجی انعطافپذیری روانشناختی در رابطه بین کیفیت زندگی و سلامت روان دانشجویان. هشتمین کنگره انجمن روانشناسی ایران.
مهدی، الهه؛ سوری، احمد و عینی پور ، جواد. (1401). ارائه مدل تحلیل مسیر ارتباط بهزیستی روان شناختی با سرمایه روان شناختی و انعطافپذیری روان شناختی با میانجیگری ذهنآگاهی در دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی. مطالعات ناتوانی، 129(12). 9-1.
نصر اصفهانی، علی؛ صالح زاده ،رضا و رضایی، محمدصادق. (1395). بررسی رابطه ی میان ویژگیهای شخصیت و استراتژیهای خودرهبری( مطالعۀ موردی: دانشجویان اصفهان). روانشناسی بالینی و شخصیت، 14(2).102-93.
نگهداری, سمیه و صیف, محمد حسن. (1401). ارائۀ مدل علی انعطافپذیری شناختی و اعتیاد به شبکههای اجتماعی : نقش واسطهای خودکارآمدی ، بهزیستی روانشناختی و همدلی شناختی در بین دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر شیراز. شناخت اجتماعی, 11(22).65-53.
Abbasi Rostami, N. (2013). An overview of self-leadership theories (concepts and factors affecting self-leadership). Development of Human Resources Management and Support, 34(18), 123-140. [In Persian]
Abdol Maleki, H., & Khorasani Toroghi, H. (2018). Presenting a model of the role of self-leadership strategies on the empowerment of physical education teachers with the mediation of intellectual capital. Sports Science Quarterly, 11(35), 73-78. [In Persian]
Ahmadvand, Z., Heydari Nasab, L., & Shairi. M. R. (2013). Explaining psychological well-being based on the components of mindfulness, Health Psychology, 1(2).60-69. [In Persian]
Akbarpour Bani, M., Fahimi ,M., Kameli, S., & Sarkeshikian, M. (2023). The effectiveness of mindfulness exercises based on acceptance and commitment on cognitive anxiety, physical and psychological flexibility of female athletes. Development of psychology, 12 (5). 53-62. [In Persian]
Arab Jafari, M., Irvani, R., & Fahami, R. (2021). Predicting academic burnout based on mental vitality, psychological flexibility and academic self-efficacy of students in the course of virtual education. International Conference of Psychology, Educational Sciences and Lifestyle. [In Persian]
Baer, R. A., Smith, G. T., Hopkins, J., Krietemeyer, J. & Toney, L.(2006) .Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness. Assessment,13(1). 27-45.
Ben-Itzhak, S., Bluvstein, I., & Maor, M. (2014). The Psychological Flexibility Questionnaire (PFQ): Development, Reliability and Validity. WebmedCentral Psychology, 5(4).70-82.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological wellbeing. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4). 822- 848.
Dahani, N. Z., & Nasti Zaei, N .(2021). The relationship between academic apathy and exam anxiety with academic burnout of Farhangian University students. Educational and Educational studies ,4(10). 449-467. [In Persian]
Elloy, D., & Patil, V. (2014).Self-Leadership and Burnout: An Exploratory Study. International Journal of Business and Social Science , 5(9),7-13.
Hayes, S. C., Luoma, J. B., Bond, F. W., Masuda, A., & Lillis, J. (2006). Acceptance and commitment therapy: Model, processes and outcomes. Behaviour Research and Therapy, 44(1),1-25.
Houghton, J. D., & Neck, C. P. (2002). The revised self- leadership questionnaire: Testing a hierarchical factor structure for self- leadership. Journal of Management Psychology, 17 (10), 672-691.
Hyun, S., Lee, H., Choi, Y., & Kang, S. (2022). The Effects of Coping Flexibility and Proactive Coping on Academic Burnout of College Students: Focusing on Hierarchical Regression Analysis. Korean Association for Learner-Centered Curriculum and Instruction.
Kabat-Zinn, J. (2013). Mindfulness‐based interventions in context: past, present, and future. Clinical psychology. Science and Practice, 10(2), 144-156 .
Koppenborg, K. A., Garnefski, N., Kraaij, V., & Ly, V. (2024). Academic stress, mindfulness-related skills and mental health in international university students. Journal of American College Health, 72(3), 787-795.
Leupold, C., Lopina, E., & Erickson, J. (2020). Examining the Effects of Core Self-Evaluations and Perceived Organizational Support on Academic Burnout Among Undergraduate Students. Psychological Reports, 12(3), 1260 - 1281.
Mahdi, E., Souri, A., & Ainipour, J. (2022). Presenting a path analysis model of the relationship between psychological well-being and psychological capital and psychological flexibility with the mediation of mindfulness in master students of Psychology. Disability Studies, 129(12). 1-9. [In Persian]
Malik, H., & Annabi, C. A. (2022). The impact of mindfulness practice on physician burnout: A scoping review. Front. Psychol, 13(9).56-65.
Marais, G. A., Lantheaume, S., Fiault, R., & Shankland, R. (2020). Mindfulness-based programs improve psychological flexibility, mental health, well-being, and time management in academics. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 10(4), 1035-1050.
Mazrooghi, R., Heydari, E. (2012). Investigating the relationship between educational justice and academic burnout of students at the University of Welfare and Rehabilitation Sciences. Journal of Medical Education Studies and Development Center, 10(3), 210-216. [In Persian]
Movahednejad, S., Isazadegan, A., & Tajik, F. (2021). The mediating role of psychological flexibility in the relationship between quality of life and mental health of students. The 8th Congress of the Iranian Psychological Association. [In Persian]
Nasr Isfahani, A., Salehzadeh, R., & Rezaei, M. (2015). Investigating the relationship between personality traits and self-leadership strategies (case study: Isfahan students). Clinical Psychology and Personality,14(2).102-93. [In Persian]
Neck, C. P. & Manz, C. C. (2006). Mastering Self-Leadership: Empowering Yourself for Personal Excellence, 4th ed., Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
Negahdari, S., & Seif, M. (2022). Presenting a causal model of cognitive flexibility and addiction to social networks: the mediating role of self-efficacy, psychological well-being, and cognitive empathy among secondary school students in Shiraz. Social Cognition, 11(22), 53-65. [In Persian]
Rostami, Z., Abedi, M. R., & Schuffli, V. B. (2018). Normization of Maslesh academic burnout scale in female students of Isfahan University. New Educational Approaches, 6(1), 21-38. [In Persian]
Saati Masoumi, F., Jadidi, H., Yarahamdi,Y., & Akbari, M. (2021). The effectiveness of the program derived from the causal model of academic engagement on academic burnout. Family and Health Journal, 11(3). 23-11. DOI: 10.22059/japer.2021.278531643536 . [In Persian]
Safarzaei, M., Ameri, F., Mehrinejad, S. A., Peivastehgar, M., & Khodabakhsh Pirkalani, R. (2019). Psychometric characteristics of psychological flexibility questionnaire in students, Psychological Health Research Quarterly, 14(2).1-10. [In Persian]
Sajadi,R., Karamdoost, N. A., Darani, K., Salehi, K., & Moghadamzadeh, A. (2016). Analyzing the success factors of top people in the national exam. Two Quarterly Journals of Higher Education Curriculum Studies, 8(16), 163-190. [In Persian]
Salmela-Aro, K , Savolainen, H. & Holopainen, L. (2008). Depressive symptoms and school burnout during adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 6(3). 34-45.
Schaufeli, W. B ., Martinez, I.M., Marques Pinto, A., Salanova,M.,&Bakker, A.(2002).Burnout and engagement in university students: A cross – national study. Jornal of cross- cultural Psycology,33(5), 464-481.
Sharifi Fard, F; Asaish, H; Nowrozi, K; Hosseini, M and Taheri Khorama, Z. (2013). The relationship between motivation and academic burnout among nursing and paramedical students of Qom University of Medical Sciences. Journal of Qom University of Medical Sciences, 9(12), 72-78. [In Persian]
Smithikrai, C., & Smithikrai, B. (2024). Resilience and Self-Leadership as Moderators of Academic Stress and Burnout Among Thai University Students. The Journal of Behavioral Science, 19(1), 18–32.
Wei, H., Dorn, A., Hutto, H., Corbett, R., Haberstroh, A., & Larson, K. (2021). Impacts of Nursing Student Burnout on Psychological Well-Being and Academic Achievement.. The Journal of nursing education, 60( 7), 369-376.
Yu, W., Yang, S., Chen, M., Zhu, Y., Meng, Q., Yao, W., & Bu, J. (2022). School Psychological Environment and Learning Burnout in Medical Students: Mediating Roles of School Identity and Collective Self-Esteem. Front. Psychol, 13:851912.