آقازاده، محرم و فضلی، رخساره. (1385). راهنمای آموزش در کلاسهای درس چندپایه. چاپ اول. تهران: آییژ.
ایزان، محسن؛ قادری، مصطفی و شیربیگی، ناصر. (1398). تحلیل روایتنگارانهی ادراک و تجربه زیسته راهبران آموزشی از اجرای الگوهای نظارت آموزشی معلم- محور در مدارس ابتدایی: تدوین و اعتباریابی الگوی بومی. دوماهنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(4)، 236-211.
بهفروش، بابک. (1389). بررسی رابطه نظارت حمایتی با اثربخشی مدارس دوره ابتدایی استان اردبیل در سال تحصیلی 89-88 . پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علوم تربتی دانشکده علوم انسانی و تربیتی دانشگاه آزاد واحد تبریز.
جعفر لو، علیاکبر. (1396). آینده پیشرو و راهبر آموزشی. رشد آموزش ابتدایی، 21(5)، 13-9.
حاجی بابایی، مریم. (1393). شناسایی و اولویتبندی مهمترین عوامل افزایش استرس مدیران آموزشوپرورش مقطع متوسطه شهر قم. پایاننامه کارشناسی ارشد، مرکز مدیریت دولتی قم.
سلطانی، نور محمد؛ ربیعی مندجین، محمدرضا؛ حکاک، محمد و جمشیدی اوانکی، مینا. (1400). طراحی الگوی شایستگی راهبران آموزشی تربیتی مدارس روستائی و عشایری در مقطع ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر روش داده بنیاد. مجله مدیریت توسعه و تحول، 13، 116-101.
صالحی، کیوان و شفائی، راضیه. (1395). بازنمایی تجربه زیسته آموزگاران از مشکلات یادگیری دانشآموزان ابتدایی: مطالعهای به روش پدیدارشناسی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 8(1)، 191-161.
صنعتگران، زهرا. (1396). هزار راه نرفته با راهبران آموزشی. رشد مدرسه فردا، 14(3).
عابدی نیا، افشین؛ مهدی معینیکیا، مهدی و قربان زاده طولارود پایین، پدرام. (1399). مطالعه کیفیت خدمات راهبران آموزشی و تربیتی از دیدگاه معلمان مدارس چندپایه. رویکردی نو در علوم تربیتی، 3(1)، 86-78.
عزتی، میترا؛ سیفی، علی و محمداسمعیلی، فائزه. (1400). بررسی عملکرد ناظران و راهنمایان آموزشی در طرح راهبران آموزشی و تربیتی و مقایسه آن با طرح معلمان راهنمای روستایی در استان خراسان جنوبی. توسعه حرفهای معلم. 6(1)، 35-17.
علاقهبند، علی. (1390). جامعهشناسی آموزشوپرورش. چاپ 27، تهران: انتشارات روان.
قرائیپور خاجوئی، فاطمه. (1396). مقایسه موردی کارآمدی و بهرهوری کلاسهای چندپایه و تکپایه از دیدگاه آموزگاران، مدیران و والدین و ارائه راهکار. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده علوم تربتی و روانشناسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
قرائی مقدم، امان اله. (1395). جامعهشناسی آموزشوپرورش. تهران: انتشارات کتابخانه.
نارنجی ثانی، فاطمه؛ سیفی، علی؛ خزاعیفر، سید مهدی و تیزهوش، فاطمه.(1400). طراحی الگوی شایستگیهای حرفهای راهبران تربیتی در نظام آموزش ابتدایی. تدریسپژوهی، 9(3)، 281-250.
Abedinya, A., Moeinikia, M., & Ghorbanzadeh, P. (2020). Study of the Quality of Educational Leadership Services from the Viewpoint of Teachers of Multigrade Schools. New Approach in Educational Sciences (2(1)), 78-86. doi: 10.22034.
(in persian)
Aghazade, M., & Fasli, R. (2010). Grouping Students for Instruction. Tehran: Ayizh.
(in persian)
Alagheband, A. (2011). Sociology of Education (Vol. XXVII). Tehran: Ravan. (in persian)
Bedinya, A., Moeinikia, M., & Ghorbanzadeh, P. (2020). Study of the Quality of Educational leadership Services from the Viewpoint of Teachers of Multigrade Schools. New Approach in Educational Sciences (2(1)), 78-86. doi: 10.22034
(in persian)
Behforosh, B. (2010). Investigating the Relationship Between Supportive Supervision and the Effectiveness of Elementary Schools in Ardabil Province in the Academic Year 2009-2010. Master's thesis. Department of Educational Sciences. Faculty of Humanities and Education. Equivalent to Islamic Azad University. (in persian)
Espino-Díaz, L., Fernandez-Caminero, G., Hernandez-Lloret, C. M. Gonzalez-Gonzalez, H., & Alvarez-Castillo, J. L. (2020). Analyzing the Impact of COVID-19 on Education Professionals. Toward a Paradigm Shift: ICT and neuroeducation as a binomial of action. Sustainability, 12(14), 5646.
Ezati, M. S. (2021). Studying Educational Guides and Supervisors’ Performance in Educational Administrators’ Plan and Comparing it with Rural Guidance Teachers’ Plan in South Khorasan Province. Teacher Professional Development (6(1)), 17-35. (in persian)
Gabrielle, M, Marie, A, (2019). Primary Teachers’ Perceptions of Multi-grade Classroom Grouping Practices to Support Inclusive Education. Journal European of Speccial Needs Education, 34(5), 617-631
Haji Babaei, M. (2014). Identifying and Prioritizing the Most Important Factors of Increasing the Stress of Secondary Education Managers in Qom. Master's thesis, Qom State Administration Center. (in persian)
Izan, M., Ghaderi, M., & Shirbagi, N. (2020). The Narrative Analysis of the Perceptions and Lived Experience of Educational Leaders of the Implementation of Teacher-Oriented Educational Monitoring Patterns in Elementary Schools: Native Pattern Compilation and Validation. New Approaches in Educational Administration (4), 211-236. (in persian)
Jafarlu, A. (2017). The Upcoming Future and Educational Strategy. Roshdmag, XXI(4).
Jones, G. (2017). Alternative Educators' Perceptions of Teaching Multigrade Classes and Their Views on Students Social Development. Doctoral dissertation, California State University, F.
Maleki_Asl, Akbar; Mojarrad Moghanloo, Sajjad; Ghahramani Kojanq, Morteza;. (2017). Investigating the Performance of Primary Teachers in Multi-grade Classes. The third national conference of knowledge and technology of educational sciences, social studies and psychology of Iran, (pp. 7-1). Tehran. (in persian)
Narenji_Thani, Fatemeh; Seyfi, Ali ; Khazaeefar, Seyed Mehdi; Tizhoosh, Fatemeh;. (2021). Designing a Model of Professional Competencies for Instructional Supervisors in Primary Education. Research in Teaching (9(3)), 281-250.
(in persian)
Qarai Moghaddam, A. (2016). Sociology of Education. (M. Kermanipour, & N. Mousavi, Eds.) Tehran: Abjad. doi: 370.19 (in persian)
Qaraipour, F. K. (2022). A Case Comparison of the Efficiency and Productivity of Multi-Grade and Single-Grade Classes from The Point of View of Teachers, Administrators and Parents (case study: Students of Bandar Abbas City). The 9th National Conference of Positive Psychology News. Bandar Abbas. Retrieved from https://civilica.com/doc/1681337
Salehi, K. &. (2017). Representation of Teachers' Lived Experience of Learning Difficulties in Primary Schools: A Phenomenological Study. Journal of Applied Psychological Research (8(1)), 169-191. doi: 10.22059 (in persian).
Sanatgaran, Z. (2017). Not Walked a Thousand Ways with Educational Leaders. Roshd Madrese e Farda, XIV(3).
Soltani, N. R. (2021). Designing a Competency Model for Educational and Training Leaders of Rural and Nomadic Schools in the Primary School of the Ministry of Education. Journal of Development & Evolution Mnagement (13(46)), 101-116.