بوردیک، دبراای. (2018). راهنمای آموزش مهارتهای ذهن آگاهی به کودکان و نوجوانان. ترجمه غلامرضا منشئی، مسلم اصلیآزاد، لاله حسینی و پریناز طیبی (1396). اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، خوراسگان.
حداد، سپیده؛ خلعتبری، جواد؛ زربخش بحری، محمدرضا. (1402). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تنظیم هیجان و نشانگان تیپ شخصیتی نوع D در بیماران قلبی دارای ICD. مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 4 (4): 38-24.
حق رنجبر، فرخ؛ کاکاوند، علیرضا؛ دانش، عصمت. (1390). مقایسه خودکارآمدی، اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. روان شناسی کاربردی، 5 (4): 58-42.
علی پور، فرشید؛ نجاتی، وحید؛ دهرویه، شهربانو؛ مرادعلیان، فاطمه؛ بداقی، الهه. (1399). تنظیم شناختی هیجان و مشکلات رفتاری در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری خاص (ریاضی, خواندن و نوشتن). کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی). 20(1)، 87-98.
لطفی، مژگان؛ بهرامپوری، لیلا؛ امینی، مهدی؛ فاطمی تبار، ریحانه؛ بیرشک، بهروز؛ انتظاری، محمد؛ شیاسی، یاسمن. (1398). انطباق پرسشنامه تنظیم هیجان برای کودکان و نوجوانان (ERQ-CA) به زبان فارسی. دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 29(175 )، 117-128.
محمدی کلاته سالاری، مریم ؛ ناعمی، علی محمد. (1397). تاثیر آموزش تلفیقی رویکردهای ذهن آگاهی و روان شناسی مثبت گرا بر نخشوار فکری انزوای اجتماعی و آستیگما، در مادران کودکان ناشنوا و کم شنوای شهر سبزوار، چهارمین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران.
مهربان، رقیه؛ حسینی نسب، سیدداود؛ علیوندی وفا، مرضیه. (1401). بررسی پرخاشگری، نشخوار ذهنی، و خودکنترلی تحت تاثیر آموزش تنظیم هیجان و آموزش ذهن آگاهی در دانش آموزان با عملکرد تحصیلی پایین. مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 3 (3): 13-1.
نصیرنژاد ملک شا، مهدی؛ ولی زاده، نسیم. (1400). مقایسه اثربخشی درمان ذهن آگاهی و فراشناخت در بهبود اضطراب، استرس، افسردگی و تنظیم هیجان زنان باردار: مرور سیستماتیک بر تحقیقات انجام شده در ایران. پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش. ،4 (43)، 192-187.
Alnaim, F. A. (2016). History of Learning Disabilities: Reflection on the development of the Concept and Assessment. Global Journal of Human-Social Science: A Arts & Humanities–Psychology, 16(3), 33-36. https://doi.org/2249-460x & Print ISSN: 0975-587X
Balıkcı, O. S., & Melekoglu, M. A. (2020). Early signs of specific learning disabilities in early childhood.
International Journal of Early Childhood Special Education, 12(1), 84-95.
https://doi.org/10.20489/intjecse.722383
Burdick, D. (2018). A Guide to Teaching Mindfulness Skills to Children and Adolescents (G. Monshayi, M. Asli Azad, L. Hosseini, & P. Tayebi, Trans.). Islamic Azad University of Isfahan, Khorasgan.[In Persian]
Haddad, S., Khalatbari, J., Zarbakhsh, Bahri, M. (2023). The Effectiveness of Mindfulness-Based Cognitive Therapy on Emotional Regulation and Type D Personality Symptoms in Cardiac Patients with ICD. Journal of Adolescent and Young Adult Psychology, 4(4): 38-24. [In Persian]
Haghranjbar, F., Kakavand, A., & Danesh, E. (2011). A Comparison of Self-Efficacy, Emotional Disturbance, and Feelings of Loneliness in Students with Learning Disabilities and Regular Students. Applied Psychology, 5(4): 58-42. [In Persian]
Ali Pour, F., Nejati, V., Dehrouyeh, S., Moradalian, F., & Bodaqi, E. (2020). Cognitive Emotion Regulation and Behavioral Problems in Children with Specific Learning Disorders (Mathematics, Reading, and Writing). Exceptional Children (Research in the Field of Exceptional Children), 20(1), 87-98. [In Persian]
Lotfi, M., Bahrampouri, L., Amini, M., Fatemitatabar, R., Birashk, B., Entezari, M., Shiasi, Y. (2019). Adaptation of the Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents (ERQ-CA) into Persian. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences, 29(175), 117-128. [In Persian]
Mohammadi Kalateh Salari, M., & Naemi, A. M. (2018). The Impact of Integrative Training Approaches of Mindfulness and Positive Psychology on Rumination, Social Isolation, and Stigma in Mothers of Deaf and Hard of Hearing Children in Sabzevar. Fourth National Conference on Knowledge and Technology in Educational Sciences, Social Studies, and Psychology of Iran, Tehran.[In Persian]
Mehraban, R., Hosseini Nasab, S. D., Alivandi Vafa, M. (2022). Examining aggression, rumination, and self-control under the influence of emotion regulation training and mindfulness training in students with low academic performance. Journal of Adolescent and Young Adult Psychology, 3 (3): 1-13. [In Persian]
Greenberg, J., Romero, V. L., Elkin-Frankston, S., Bezdek, M. A., Schumacher, E. H., & Lazar, S. W. (2019). Reduced interference in working memory following mindfulness training is associated with increases in hippocampal volume. Brain imaging and behavior, 13, 366-376. https://doi.org/10.1007/s11682-018-9858-4
Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: implications for affect, relationships, and well-being.
Journal of personality and social psychology, 85(2), 348.
https://doi.org/10.1037/0022-3514.85.2.348
Keng, S. L., Smoski, M. J., & Robins, C. J. (2011). Effects of mindfulness on psychological health: A review of empirical studies.
Clinical psychology review, 31(6), 1041-1056.
https://doi.org/10.1016/j.cpr.2011.04.006
McCarney, R. W., Schulz, J., & Grey, A. R. (2012). Effectiveness of mindfulness-based therapies in reducing symptoms of depression: A meta-analysis.
European Journal of Psychotherapy & Counselling, 14(3), 279-299.
https://doi.org/10.1080/13642537.2012.713186
Metsala, J. L., Galway, T. M., Ishaik, G., & Barton, V. E. (2017). Emotion knowledge, emotion regulation, and psychosocial adjustment in children with nonverbal learning disabilities.
Child neuropsychology, 23(5), 609-629.
https://doi.org/10.1080/09297049.2016.1205012
Muktamath, V. U., Hegde, P., & Chand, S. (2022). Types of specific learning disability. Learning Disabilities-Neurobiology, Assessment, Clinical Features and Treatments. doi. 10.5772/intechopen.100809
Myers, R. E., Medvedev, O. N., Oh, J., Shogren, K. A., Lancioni, G. E., & Singh, N. N. (2023). A randomized controlled trial of a telehealth family-delivered mindfulness-based health wellness (MBHW) program for self-management of weight by adolescents with intellectual and developmental disabilities. Mindfulness, 14(3), 524-537. https://doi.org/10.1007/s12671-023-02085-9
Nasirnezhad Maleksha, M., & Valizadeh, N. (2021). Comparison of the Effectiveness of Mindfulness Therapy and Metacognition in Improving Anxiety, Stress, Depression, and Emotion Regulation among Pregnant Women: A Systematic Review of Research Conducted in Iran. New Advances in Psychology, Educational Sciences, and Training, 4(43), 192-187. [In Persian]
Neff, K. D., & Germer, C. K. (2013). A pilot study and randomized controlled trial of the mindful self‐compassion program.
Journal of clinical psychology, 69(1), 28-44.
https://doi.org/10.1002/jclp.21923
Radhika, C., & Priya, N. (2022). Prediction of Learning Disability of the Children Using Adaptive Effective Feature Engineering Techniques. Journal of Positive School Psychology, 2768-2783. https://doi.org/10.1002/9781118445112.stat00365.pub2
Russell, D., Peplau, L. A., & Cutrona, C. E. (1980). The revised UCLA Loneliness Scale: concurrent and discriminant validity evidence.
Journal of personality and social psychology, 39(3), 472.
https://doi.org/10.1037/0022-3514.39.3.472
Siegel, R. D. (2010). The mindfulness solution: Everyday practices for everyday problems. Guilford Press.
Stefanaki, C., Bacopoulou, F., Livadas, S., Kandaraki, A., Karachalios, A., Chrousos, G. P., & Diamanti-Kandarakis, E. (2015). Impact of a mindfulness stress management program on stress, anxiety, depression and quality of life in women with polycystic ovary syndrome: a randomized controlled trial. Stress, 18(1), 57-66.
https://doi.org/10.3109/10253890.2014.974030
Stjernswärd, S., & Hansson, L. (2018). Effectiveness and usability of a web-based mindfulness intervention for caregivers of people with mental or somatic illness.
A randomized controlled trial. Internet interventions, 12, 46. doi:
10.1016/j.invent.2018.03.004
Voci, A., Veneziani, C. A., & Fuochi, G. (2019). Relating mindfulness, heartfulness, and psychological well-being: The role of self-compassion and gratitude. Mindfulness, 10(2), 339-351. https://doi.org/10.1007/s12671-018-0978-0
Zhang, J. X., Liu, X. H., Xie, X. H., Zhao, D., Shan, M. S., Zhang, X. L., ... & Cui, H. (2015). Mindfulness-based stress reduction for chronic insomnia in adults older than 75 years: a randomized, controlled, single-blind clinical trial.
Explore, 11(3), 180-185.
https://doi.org/10.1016/j.explore.2015.02.005.