اشرف، حمید. (1401). مقایسه تأثیر آموزش به روش کلاس معکوس و روش تدریس سنتی بر انگیزۀ پیشرفت و استرس تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی.
مطالعات و آموزشگاهی، 11 (4)، 367-388.
20.1001.1.2423494.1401.11.4.15.3.
پادروند، حافظ؛ قدمپور، عزتاله؛ صفاری، قاسم و عالیپور، کبری. (1401). اثربخشی یادگیری معکوس بر اهمالکاری و خودتنظیمی تحصیلی دانشآموزان پسر دارای اختلال ریاضی.
راهبردهای شناختی در یادگیری، 10 (19)، 237-258
10.22084/J.PSYCHOGY.2022.25345.2398.
دیناروند، علی. (1397). بررسی تأثیر آموزش به روش معکوس بر جنبههای تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی.
پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. https://civilica.com/doc/815507/.
سلطانینژاد، مهرانه؛ آسیایی، مینا؛ ادهمی، بیانه و توانایی یوسفیان، سمیرا. (1393). بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه تابآوری تحصیلیARI. اندازهگیری تربیتی، 4 (15)، 17-35. https://jem.atu.ac.ir/article_267.htm.
سماوی، سید عبدالوهاب؛ ابراهیمی، کلثوم و جاودان، موسی. (1395). بررسی رابطه درگیریهای تحصیلی، خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی شهر بندرعباس.
راهبردهای شناختی در یادگیری، 4 (7)، 73-92.
10.22084/J.PSYCHOGY.2017.1654.
سپهوند، علی؛ منیرپور، نادر و ضرغام حاجبی، مجید. (1401). پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس هویت تحصیلی و خودراهبری یادگیری با نقش واسطهای نیازهای بنیادین روانشناختی. تعالی مشاوره و روان درمانی، 11 (41)، 71-88. https://dorl.net/dor/20.1001.1.25382799.1401.11.41.6.3.
قاسمی مدانی، سالار؛ احقر، قدسی و تقوایی، داود. (1401). مقایسه اثربخشی آموزش معکوس و آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان در درس علوم تجربی.
فناوری آموزش، 17 (1)، 208197-208.
https://doi.org/10.22061/tej.2022.9220.2809.
نعمتی، شهروز؛ بدری گرگری، رحیم؛ سرو آزاد صوفیانی، رقیه و حمزهای، حامد. (1402). اثربخشی برنامه آموزشی تابآوری تحصیلی بر خودکارآمدی تحصیلی و ساختار انگیزشی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه.
ناتوانیهای ویژه یادگیری، 13 (1)، 73-85.
10.22098/JLD.2023.13482.2115.
ثمری صفا، جعفر و پوردل، مژگان. (1401). ارایه مدل فرسودگی تحصیلی براساس جوعاطفی خانواده، سرمایه روانشناختی، هدفگرایی، اهمال کاری و درگیری تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد.
فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 13 (49)، 126-131.
https://doi.org/10.22054/qccpc.2021.58418.2628.
حسینمردی، علی اصغر؛ قربان شیرودی، شهره؛ زربخش بحری، محمدرضا ر و تیزدست، طاهر. (1399). تدوین مدل ساختاری برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس اشتیاق تحصیلی، اشتیاق به مدرسه و احساس تعلق دانش آموزان به مدرسه با واسطه گری انگیزش پیشرفت تحصیلی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4 (1)، 128-136. file:///C:/Users/sa/Downloads/gha300811399v13.pdf.
کاویانی، الهام؛ مصطفایی، سیدمحمدرضا و خاکره، فتانه. (1394). بررسی تأثیر رویکرد کلاس معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی، تعامل گروهی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان. آموزش فنی و حرفهای، 5، 52-69. magiran.com/p2025572.
Abid, N., & Akhtar, M. (2020). Relationship between academic engagement and academic achievement: an empirical evidence of secondary school students. Journal of Educational Research, 23(1), 48 -61. https://jer.iub.edu.pk/journals/JER -Vol -23.No -1/3.pdf.
Ashraf, H. (2022). Comparison of the impact of flipped classroom teaching and traditional teaching methods on students' motivation for improvement and academic stress in English language classes. Journal of Educational Studies, 11(4), 388-367. 20.1001.1.2423494.1401.11.4.15.3. [In Persian]
Cevikbas, M., Kaiser, G., & Schukajlow, S. (2022). A systematic literature review of the current discussion on mathematical modelling competencies: State-of-the-art developments in conceptualizing, measuring, and fostering. Educational Studies in Mathematics, 109(2): 205-236. https://doi.org/10.1007/s10649-021-10104-6.
Chick, R. C., Adams, A. M., Peace, K. M., Bohan, P. K., Schwantes, I. R., Clifton, G. T., ... & Vreeland, T. J. (2021). Using the flipped classroom model in surgical education: efficacy and trainee perception.
Journal of surgical education,
78(6), 1803-1807.
https://doi.org/10.1016/j.jsurg.2021.05.008.
Cobb, C., Xie, J., Gallo, K., Boyd, M., Wilkins, M., Wadsworth, M., & Brake, L. (2023). Protective Factors Contributing to Academic Resilience in College Students During COVID-19. American Journal of Distance Education, 1-12. DOI:10.1080/08923647.2023.2168106.
Deng, F. (2020). Research on the flipped college English cass based on ―Knowledge Internalization‖. Journal of anguage Teaching and Research, 11(3), 467 -472. Available at:https://doi.org/ 10.17507/jltr.1103.15.
Deng, L., Daverpanah, N., & Izadpanah, S. (2023). The effect of educational computer games on the academic resilience, academic self-regulation, and academic achievement of EFL students. Frontiers in Psychology, 13, 8347. DOI: 10.3389/fpsyg.2022.947577.
Dinarvand, A. (2018). Investigating the impact of flipped teaching on the academic aspects of elementary school students. Fifth International Conference on Psychology, Educational Sciences, and Lifestyle.
https://civilica.com/doc/815507/. [In Persian]
Drake, Y., Kayser, M., & Jacobowitz, R. (2016). The Flipped Classroom. An Approach to Teaching and Learning, The Benjamin Center, SUNY New Paltz Ulster County School Boards Association.
Fang, S., & Ding, D. (2020). The efficacy of group-based acceptance and commitment therapy on psychological capital and school engagement: A pilot study among Chinese adolescents.
Journal of Science, 16, 134-143.
https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2020.04.005.
Fulton, K. (2012). Upside down and inside out: Flip your classroom to improve student learning. Learning and Leading with Technology, 39(8), 12-17. Retrieved fromhttp://ezproxy.csusm.edu/login?url=http://search.proquest.com/docview/1238188642?accountid=10363.
García-Martínez, I., Augusto-Landa, J. M., Quijano-López, R., & León, S. P. (2022). Self-concept as a mediator of the relation between university students’ resilience and academic achievement. Frontiers in Psychology, 12, 747168. DOI:10.3389/fpsyg.2021.747168.
Guerrero, A. J. (2021). Gamification and flipped learning and their influence on aspects related to the teaching -learning process. Heliyon, 7(2), e06254. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.
Helgeson, J. (2015). Flipping the English Classroom, Kappa Delta Pi Record, 51(2): 64-68. https://doi.org/10.1080/00228958.2015.1023137.
Hosseinmardi, A. A., Qorban Shiroudi, Sh., Zarbakhsh Bahri, M. R., & Tizdast, T. (2020). Developing a structural model to predict academic achievement based on academic enthusiasm, school engagement, and students' sense of belonging to school mediated by academic motivation. Journal of Islamic Lifestyle Centered on Health, 4(1), 128-136. file:///C:/Users/sa/Downloads/gha300811399v13.pdf. [In Persian]
Kaviani, A., Mostafaie, M. R., & Khakrah, F. (2015). Investigating the impact of the flipped classroom approach on academic achievement, self-regulated learning, group interaction, and academic motivation of students. Journal of Technical and Vocational Education, 5, 52-69. [In Persian]
Lai, C. L., & Hwang, G. J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126 -140. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.05.006.
Martinez, I. M., Youssef-Morgan, C. M., Chambel, M. J., & Marques -Pinto, A. (2019). Antecedents of academic performance of university students: Academic engagement and psychological capital resources. Educational Psychology,
39(8), 1047 - 1067.
https://doi.org/10.1080/01443410.2019.1623382.
Mawila, D. (2023). Growing resilience capacity for learners presenting with specific learning disability in learners with Specific education needs schools.
African Journal of Disability (Online), 12, 1-8.
https://hdl.handle.net/10520/ejc-ajdis_v12_n1_a1045.
Muharom, F., Nugroho, A., & Nanda, G. A. (2022). A WhatsApp-based Flipped Classroom Model: Effect on Students’ Higher Order Thinking Skill.
Ta'dib: Jurnal Pendidikan Islam,
27(1): 41-51.
https://doi.org/10.19109/td.v27i1.13664.
Muir, T. (2020). Self-determination theory and the flipped classroom: a case study of a senior secondary mathematics class. Mathematics Education Research Journal, https://doi.org/10.1007/s13394-020-00320-3.
Nemati, Sh., Badri Gargari, R., Sarv Azad Soufiani, R., & Hamzaei, H. (2023). The effectiveness of an educational program for academic resilience on the academic self-efficacy and motivational structure of students with specific learning disabilities.
Journal of Learning Disabilities,
13(1), 73-85.
https://doi.org/10.22098/JLD.2023.13482.2115. [In Persian]
Padarvand, H. Ghadampour, A., Saffari, Q., & Aalipour, K. (2022). The effectiveness of flipped learning on procrastination and academic self-regulation in male students with mathematical disorders. Journal of Cognitive Strategies in Learning, 10(19), 258-237. 10.22084/J.PSYCHOGY.2022.25345.2398. [In Persian]
Perkmann, M., Salandra, R., Tartari, V., McKelvey, M., & Hughes, A. (2021). Academic engagement: A review of the literature 2011 -2019.
Research Policy, 50(1): 104 -114.
https://doi.org/10.1016/j.respol.2020.104114.
Qasemi Madani, S., Ahghar, Q., & Taghvaei, D. (2022). Comparing the effectiveness of flipped teaching and metacognitive strategy instruction on students' self-efficacy in science education.
Technology of Education Journal,
17(1), 197-208.
https://doi.org/10.22061/tej.2022.9220.2809. [In Persian]
Reeve, J. (2013). How students create motivationally supportive learning environments for themselves: The concept of agentic engagement. Journal of Educational Psychology, 105(3), 579-595. doi: 10.1037/a0032690.
Samari Safa, J., & Pourdel, M. (2022). Presenting a model of academic burnout based on family emotional hunger, psychological capital, goal orientation, procrastination, and academic engagement among master's students.
Counseling Culture and Psychotherapy,
13(49), 126-131.
https://doi.org/10.22054/qccpc.2021.58418.2628. [In Persian]
Samavi, Seyed Abdul Wahab., Ebrahimi, K., & Javadian, M. (2016). Investigating the relationship between academic engagement, self-efficacy, and academic motivation with academic achievement in high school students in Bandar Abbas. Cognitive Strategies in Learning, 4(7), 92-73. 10.22084/J.PSYCHOGY.2017.1654. [In Persian]
Sepahvand, A., Monirpour, N., & Zargham Hajebi, M. (2022). Predicting academic engagement based on academic identity and self-directed learning with the mediating role of basic psychological needs.
Journal of Excellence in Counseling and Psychotherapy,
11(41), 88-71.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.25382799.1401.11.41.6.3. [In Persian]
Soltani Nazhad, M., Asiayi, M., Adhami, B., & Yousefian, S. (2014). Examining the psychometric indicators of the Academic Resilience Inventory (ARI).
Quarterly Journal of Educational Measurement,
4(15), 35-17.
https://jem.atu.ac.ir/article_267.htm. [In Persian]
Tutal, Ö., & Yazar, T. (2021). Flipped classroom improves academic achievement, learning retention and attitude towards course: A meta-analysis.
Asia Pacific Education Review,
22(4): 655-673.
https://doi.org/10.1007/s12564-021-09706-9.