ابراهیمی، وحید، صابر، معصومه؛ شریفزاده، مظفر. (1394). تأثیر روش تدریس ریاضی همراه با بازی در یادگیری دانشآموزان پنجم ابتدایی شهرستان نقده. همایش ملی آموزش ابتدایی.
برزگربفرویی،کاظم؛ کاووسیان، جواد؛ بیابانیعلیآباد، حلیمه؛ خانی، رضیه. (1394). نقش نظمجوییشناختی هیجان و توانایی حل مسئله در اضطراب ریاضی دانشآموزان. روانشناسی شناختی، 7(3). 42-30.
توحیدی، یوسف. (1393)، رابطۀ خودکارآمدی، توانایی فراشناختی و انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانشآموزان دبیرستانی شیبکوه، پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان.
جلالیپورشافعی، هادی؛ دانشمند، بدرالسادات. (1398). تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر اضطراب و عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان دختر پایۀ هفتم. روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 8(4). 59-41.
حاجحسینی، منصوره؛ کوشه، طیبه؛ غلامعلیلواسانی، مسعود؛ مرسلی، محمدحسن. (1395). اثر یادگیری مشارکتی بر اضطراب، نگرش و پیشرفت تحصیلی در ریاضی. پژوهشهای کاربردی روانشناختی (روانشناسیی و علوم تربیتی). 7(4). 117-132.
دوروباف، مهدیه؛ مدرسیسریزدی، آسیهالسادات. (1399). بررسی تأثیر روش تدریس ریاضی به شیوۀ قصه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. کارافن، 17(5). 259-247.
رستمینژاد، محمدعلی؛ عجم، علیاکبر؛ ضابط، حسن. (1398). بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر محتوای الکترونیکی طنزمحور بر انگیزش و اضطراب ریاضی دانشآموزان پنجم ابتدایی. تدریسپژوهی، 7(2). 88-70.
سلیمانی، مجید؛ دهقان، مریم؛ بهرامی، حسین؛ جماعتیاردکانی، راضیه. (1398). بررسی رابطۀ بین اضطرب ریاضی و آگاهی فراشناختی از رویکردهای مطالعه در دانشآموزان دبیرستانهای استعداد درخشان. رویش روانشناسی، 8(6). 89-68.
علمالهدایی، سیدحسن. (1379). اضطراب ریاضی. روانشناسیی و علوم تربیتی، 30(1). 119-99.
غریبی، بهاریزر. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان. آموزش و ارزشیابی 8(32). 78-61.
قدمپور، عزتالله؛ حیدریانی، لیلا، برزگربفرویی، مهدی؛ نصیریهانیس، غفار؛ محمدیرایگانی، مهشید. (1398). نقش میانجیگر حافظۀ کنشگر و خودپنداره ریاضی در رابطۀ اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانشآموزان. علوم روانشناختی، 18(83). 2211-2203.
مددپور، پژمان؛ محمدیفر، محمدعلی؛ رضایی، علیمحمد. (1395). نقش باورهای معرفتشناختی، باورهای انگیزشی و خودکارآمدی ریاضی در پیشبینی پیشرفت ریاضی. روانشناسی مدرسه، 5(1). 100-81.
نوری، زهره؛ فتحآبادی، جلیل؛ پرند، کوروش. (1389). پیشبینی اضطراب ریاضی در دانشآموزان رشتههای ریاضی، انسانی و تجربی دوره متوسطه بر اساس متغیرهای خودکارآمدپنداری و جهتگیری هدفی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(11). 141-125.
Alamalhodaei, S. H. (2000). Mathematics anxiety. Journal of psychology and education, 5(1), 99-119. [in Persian]
Aisah, I. (2016). The effect of fun teaching methods using flash card on motivation and learning mathematics. ITEJ (Information Technology Engineering Journals), 1(1), 59-70.
Barzegar Bafrooei, K., Kavosian, J., Biyabani, H., & Khani, R. (2016). Estimating the math anxiety based on cognitive emotion regulation and problem-solving ability in second year students of science. Journal of Cognitive Psychology, 7(3) 30-42. [in Persian]
Bradburn, C. (2023). Comparing classroom spelling lists and sound-specific digital flashcards as therapy materials for first graders with speech sound disorders. Texas Woman’s Universi.
Cangür, Ş., Sungur, M. A., & Ankarali, H. (2018). The methods used in nonparametric covariance analysis. Duzce Medical Journal, 20(1),1-.6
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd Ed.). New York: Routledge.
Dorobaf, M., & Modarresi Saryazdi, A.S. (2021). Investigating the effect of mathematics lesson in the manner of storytelling on students' academic achievement motivation. Karafan, 17(5 ), 247-259.[in Persian]
Ebrahimi, V., Saber, M., & Sharifzadeh, M. (2014). The effect of math teaching method along with games on the learning of fifth grade students in Naqdeh city. National Conference of Primary Education. [in Persian]
Ehlers, E., McLaughlin, T. F., Derby, K. M., & Rinaldi, L. (2012). The differential effects of direct instruction flashcards and math racetrack on number identification for three preschool students with disabilities. Academic Research International, 2(3), 285.
Febriyanto, B., & Yanto, A. (2019). Penggunaan media flashcard untuk meningkatkan hasil belajar siswa sekolah dasar. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 3(2), 108-116
Ferla, J., Valcke, M., & Cai, Y. (2009). Academic self-efficacy and academic self-concept: Reconsidering structural relationships. Learning and Individual Differences, 19(4), 499-505.
Firdausah, A., & Sari, D. M. M. (2022). Teaching vocabulary to young learners using flashcards. Ilmu Budaya, 6(2), 719-724.
Furner, J. M., & Marinas, C. A. (2016). Mathematics anxiety in society: A real phenomena and a real solution. Transformations, 1(1), 24-36.
Gharibi, H., & Bahari Zar, K. (2016). The effectiveness of problem solving training on students’ math anxiety and self-regulation. Journal of Instruction and Evaluation, 8(32), 61-78. [in Persian]
Ghadampour, E., Heidaryani, L., Barzegarbafrooei, M., Nasiri Hanis, Gh., & Mohammadi Rayegani, M.. (2020). The mediating role of pointer memory and mathematical self-concept in the relationship between mathematical anxiety and mathematical performance in students. Journal of Psychological Science, 18(83 ), 2203-2211. [in Persian]
Hajhosseini, M., Kousheh, T., Gholamali Lavasani, M., & Morseli, M.H. (2017). The effect of cooperative learning on anxiety, attitude and academic achievement in math. Applied Psychological Research Quarterly, 7(4 ), 117-132. [in Persian]
Hilger, L. (2022). Errorless Learning: An effective method for teaching math fact fluency. [Master’s thesis]. Northwestern College.
Jalali, S., Pourshafei, H., & Daneshmand, B.. (2020). Investigating the effect of brain-based learning on anxiety and academic performance in math in the 7th grade female students. Journal of School Psychology, 8(4 (32) ), 41-59. [in Persian]
Kesumawati, D., Habib, M., Lubis, R. R., & Novianti, Y. (2022). Development of digital based flash card media on thematic learning in ibtidaiyah madrasah. Pedagogik Journal of Islamic Elementary School, 5(1), 83-94.
Khairunnisa, A., Khairil, H., & Rahmatan, H. (2022). The influence of problem based learning models combined with flashcard media on creative thinking skills of students. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 8(1), 247-251.
Klaiss, J. (2017). Engaging mathematics games vs. flashcards improving the mathematics fact fluency of first grade students. Degree of Master of Education.
Goucher College Master of Education.
Komalasari, K. (2016). Pengaruh penggunaan media flash card math terhadap hasil belajar metematika (Jurnal Kajian Pendidikan Matematika), 1(2), 237-246.
Madadpoor, P., Mohammadifar, M.A., & Rezaei, A.M. (2016). The relationship between epistemological beliefs, motivational beliefs and mathematics self-efficacy with mathematics progress. Journal of School Psychology, 5(1), 81-100. [in Persian]
Muslimin, M., Tendri, M., & Khasanah, I. (2021). Pengaruh media pembelajaran flash card math terhadap hasil belajar matematika materi himpunan kelas vii. Union: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 9(1), 13-21.
Nouri, Z., Fathabadi, J., & Parand, K. (2010). Forecasting math anxiety in students based on self-efficacy and goal orientation. Journal of Educational Psychology Studies, 7(11), 125-141. [in Persian]
Nurhasanah, E. (2021). Pengaruh media pembelajaran berbasis flashcard huruf hijaiyah terhadap hasil belajar iqro pada santri the gold generation. Jurnal Inovasi, Evaluasi Dan Pengembangan Pembelajaran, 1(2), 60-68.
Obafemi, K. E., Fajonyomi, A., & Ola-Alani, E. K. (2023). Effect of reversed jigsaw instructional strategy on pupils academic achievement in mathematics. ASEAN Journal Of Science and Engineering Education, 3(3), 297-304.
Pallant, J. (2020). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using IBM SPSS. McGraw-hill education (UK).
Rostaminejad, M.A., Ajam, A.A., & Zabet, H. (2019). Studying the Effect of teaching using humorous electronic content on motivation and mathematical anxiety on fifth grade students. Research In Teaching, 7(2 ), 77-80. [in Persian]
Sehartian, D. Y., & Adriyani, Z. (2023). The influence of flashcard media on science learning outcomes for islamic elementary school grade. Scaffolding: Jurnal Pendidikan Islam dan Multikulturalisme, 5(1), 427-438.
Siegman, L.M. (2019). Effects of online program vs. handheld flashcards on multiplication and division fact knowledge of 4th grade learners with exceptional needs Rowan University.
Solimani1, E., Sepehrianazar, F., Ghaderi, A. (2016). The effectiveness of Jigsaw and Traditional Teaching Methods on Anxiety- Attitudes and Math Performance. Research in Teaching, 4(2), 79-94. [in Persian]
Tohidi, Y. (2012), The relationship between self-efficacy, metacognitive ability and academic motivation with the math performance of Shibkoh high school students, [Master's thesis, Islamic Azad University of Hormozgan].[in Persian]
Treacy, R., Derby, K. M., McLaughlin, T. F., & Schlettert, E. (2012). The effects of flashcards and student selected reinforcers with goals and additional practice with multiplication facts for two intermediate elementary students with behavior disorders. Academic Research International, 2(1), 469.
Vos, H., Marinova, M., De Leon, S. C., Sasanguie, D., & Reynvoet, B. (2023). Gender differences in young adults' mathematical performance: Examining the contribution of working memory, math anxiety and gender-related stereotypes. Learning and Individual Differences, 102, 102255.
Wahyuni, S. (2020). penerapan media flash card untuk meningkatkan hasil belajar tema “Kegiatanku”. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 4(1), 9-16.
Wahyuningtyas, A. D., Kusmaharti, D., & Yustitia, V. (2023). Project based learning assisted with flashcard media and mathematics problem-solving ability of elementary school students. Hipotenusa: Journal Of Mathematical Society, 5(1), 15-28.
White, H., & Sabarwal, S. (2014). Quasi-experimental design and methods. Methodological briefs: impact evaluation, 8(2014), 1-16.
Yantik, F., Suttrisno, S., & Wiryanto, W. (2022). Design of flash card math learning media with the teams achievement division (stad) strategy for mathematics learning outcomes in set material. Basicedu Journal, 6(3), 3420-3427.