تعداد دورهها | 3 |
تعداد شمارهها | 10 |
تعداد مقالات | 73 |
تعداد مقالات ارسال شده | 311 |
تعداد مقالات رد شده | 190 |
درصد عدم پذیرش | 61 |
تعداد مقالات پذیرفته شده | 67 |
درصد پذیرش | 22 |
زمان پذیرش (روز) | 87 |
تعداد داوران | 61 |
همراهان گرامی فصلنامه
با کمال خرسندی به استحضار میرساند که مجله «پژوهش در روشهای آموزش» در فرایند ارزیابی و رتبهبندی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1402 موفق به کسب رتبه "ب" شده است.
همچنین این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است. این مجله میکوشد تا با ترویج و نشر مقالاتی که به معرفی و ارائه یافتهها در رابطه با بهبود و توسعه فنون و روشهای آموزش و یادگیری مرتبطند، بپردازد. انتشار نتایج پژوهش ها در این حوزه با هدف افزایش سطح دانش نظری و کاربردی علاقمندان به حوزه تعلیم و تربیت، مدیران اجرایی، و همچنین متولیان آموزش در سطح مدارس و دانشگاهها از دستاوردهای فعالیت این نشریه خواهد بود.
معرفی مجله
عنوان مجله: پژوهش در روشهای آموزش
صاحب امتیاز: دانشگاه قم
ناشر: انتشارات دانشگاه قم
عنوان انگلیسی مجله: Research in Instructional Methods
گروه علمی (موضوعی): علوم انسانی
زیر گروه: علوم تربیتی و روانشناسی
درجه علمی: علمی-پژوهشی
تاریخ آغاز اعتبار: زمستان-1401
مدیر مسئول: دکتر عباس حبیب زاده
سردبیر: دکتر اسماعیل سعدی پور
نوع داوری: دو سو ناشناس، گمنام و محرمانه
میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز
میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 3 ماه، حداقل دو داور
درصد پذیرش مقالات: 21 درصد
فاصله انتشار: فصلنامه
زبان مجله: فارسی (چکیده و منابع به انگلیسی و فارسی)
نوع انتشار: الکترونیکی
نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)
شاپا الکترونیکی: 1074 -2981
شیوه استناددهی: APA
تلفن: 09300032433| زمان تماس مجله: ساعت 12-9 صبح
رایانامه مجله: JRIM@qom.ac.ir
آدرس اینترنتی: https://jrim.qom.ac.ir
هزینه داوری مقاله: ندارد.
هزینه پذیرش نهایی و انتشار: ندارد.
حقمؤلف (کپیرایت) مقالات: مجله تابع قوانین بینالمللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز است. حقمؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حقمؤلف اثر خود هستند.
کمیته بینالمللی اخلاق نشر (کوپ): مجله «پژوهش در روشهای آموزش» با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آییننامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی میکند.
سیاست مبارزه با سرقت ادبی و همانندجویی : بر اساس قرارداد با شرکت سیناوب تمامی مقالات ارسالی به نشریه پژوهش در روشهای آموزش قبل از ورود به فرایند داوری از طریق نرمافزارهای مشابهتیاب، همتایاب و سمیمنور بررسی خواهند شد.
نکات قابل توجه نویسندگان: بازنشر اطلاعات در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است. با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به مجله نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگرORCID و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.
نویسنده مسئول مکاتبات: نویسنده مسئول مقاله بایستی حتماً عضو هیئت علمی یک دانشگاه، مرکز یا پژوهشگاه باشد و مقاله حتماً توسط وی به مجله ارسال شود، و یا نامه تأییدیه مکتوب وی و فرمهای ذیل همراه مقاله ارسال شود.
فایلها و فرمهای لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقالهها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان در شیوه نامه مجله)، ۲. فایل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه ؛ و ۴. فرم تضاد منافع (باید توسط نویسنده مسئول امضاء و به همراه فایل مقاله بارگذاری شود).
صفحه 4-23
فاطمه حیدری؛ سیدمحمدباقر جعفری؛ سیف اله فضل الهی قمشی
صفحه 24-38
خلیل زندی؛ شهلا رحیمی؛ آزاد الله کرمی
صفحه 39-52
مریم رضایی؛ علی شیروانی شیری؛ یاسین رئوف
صفحه 53-69
زبیر صمیمی؛ جواد جهاندیده
صفحه 70-93
محسن وحدانی؛ احسان مال وردی؛ مهدی سلیمی
صفحه 94-105
یاراحمد کوشکی؛ جهانشاه محمدزاده؛ زینب میهن دوست