تعداد دورهها | 2 |
تعداد شمارهها | 7 |
تعداد مقالات | 43 |
تعداد مقالات ارسال شده | 173 |
تعداد مقالات رد شده | 91 |
درصد عدم پذیرش | 53 |
تعداد مقالات پذیرفته شده | 43 |
درصد پذیرش | 25 |
زمان پذیرش (روز) | 81 |
تعداد داوران | 51 |
همراهان گرامی فصلنامه
با کمال خرسندی به استحضار میرساند که مجله «پژوهش در روشهای آموزش» در فرایند ارزیابی و رتبهبندی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1402 موفق به کسب رتبه "ب" شده است.
همچنین این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است. این مجله میکوشد تا با ترویج و نشر مقالاتی که به معرفی و ارائه یافتهها در رابطه با بهبود و توسعه فنون و روشهای آموزش و یادگیری مرتبطند، بپردازد. انتشار نتایج پژوهش ها در این حوزه با هدف افزایش سطح دانش نظری و کاربردی علاقمندان به حوزه تعلیم و تربیت، مدیران اجرایی، و همچنین متولیان آموزش در سطح مدارس و دانشگاهها از دستاوردهای فعالیت این نشریه خواهد بود. ضمن تشکر از همیاری تمامی عوامل فصلنامه، از کلیه پژوهشگران محترم تقاضامند است در صورت تمایل به ارسال مقالات خود در حوزههای موضوعی مورد تاکید فصلنامه اقدام فرمایند:
حوزههای موضوعی مورد تاکید در این نشریه شامل :
فنون و روشهای نوین آموزش و یادگیری
نوآوریهای آموزشی و درسی در آموزش و تدریس
معرفی شیوههای یاددهی و یادگیری مناسب
آینده پژوهی و آینده نگاری در آموزش
کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش
یادگیری الکترونیکی و آموزش از راه دور
مطالعات نوین در برنامهریزی آموزش
نقد و ارزیابی نوآوریهای آموزش
ارزشیابی آموزشی و روشهای مناسب آزمون و اندازه گیری آموزش
نوآوریهای پژوهش در آموزش
ارایه دستاوردهای پیرامون حل اختلالات و نارساییهای یاددهی و یادگیری
نقش آموزشهای مجازی و دیجیتال
صفحه 4-39
زهرا معارف وند؛ حمیدرضا نوچه ناسار
صفحه 39-60
رضا محمدی؛ علی اکبر خوش گفتارمقدم
صفحه 61-89
لیلا طباطبایی؛ مریم اصفهانی
صفحه 91-115
کتایون حمیدی زاده؛ حدیث خسروبیگی؛ رضا بیات
صفحه 115-140
عباس همتی؛ یاسر خواجوی
صفحه 141-171
حجت افتخاری؛ اکبر رضایی فرد؛ سجاد ایزدی