تعداد دورهها | 3 |
تعداد شمارهها | 10 |
تعداد مقالات | 79 |
تعداد مقالات ارسال شده | 341 |
تعداد مقالات رد شده | 207 |
درصد عدم پذیرش | 61 |
تعداد مقالات پذیرفته شده | 72 |
درصد پذیرش | 21 |
زمان پذیرش (روز) | 89 |
تعداد داوران | 63 |
همراهان گرامی فصلنامه
با کمال خرسندی به استحضار میرساند که مجله «پژوهش در روشهای آموزش» در فرایند ارزیابی و رتبهبندی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1402 موفق به کسب رتبه "ب" شده است.
همچنین این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است. این مجله میکوشد تا با ترویج و نشر مقالاتی که به معرفی و ارائه یافتهها در رابطه با بهبود و توسعه فنون و روشهای آموزش و یادگیری مرتبطند، بپردازد. انتشار نتایج پژوهش ها در این حوزه با هدف افزایش سطح دانش نظری و کاربردی علاقمندان به حوزه تعلیم و تربیت، مدیران اجرایی، و همچنین متولیان آموزش در سطح مدارس و دانشگاهها از دستاوردهای فعالیت این نشریه خواهد بود.
******************************************************
معرفی مجله
عنوان مجله: پژوهش در روشهای آموزش
عنوان انگلیسی مجله: Research in instructional methods
صاحب امتیاز: دانشگاه قم.
ناشر: دانشگاه قم.
انجمن علمی حامی: --.
گروه علمی (موضوعی): علوم انسانی.
زیر گروه: علوم تربیتی و روانشناسی.
حوزههای موضوعی مجله: راهبردهای تدریس| فناوری آموزشی| یادگیری فعال| مدلهای آموزشی|تکنیکهای ارزیابی|مشارکت یادگیرنده| آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی .
تاریخ آغاز اعتبار: 01 / 01 / 1402 توسط کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور
نوع داوری: دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه
میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز
میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 3 تا 4 ماه حداقل دو داور
درصد پذیرش مقالات: 20 درصد
فاصله انتشار: فصلنامه
زبان مجله: فارسی (چکیده مبسوط و منابع به انگلیسی)
نوع مجله: نشریه علمی
درجه اعتبار: علمی
نوع مقالات: پژوهشی و مروری
نوع انتشار: الکترونیکی
نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)
شاپای الکترونیکی: 29811074
شیوه استناددهی: شیوهنامه استنادی APA
تلفن: 02532103627 | زمان تماس ساعت 9 صبح تا 4 عصر.
رایانامه دانشگاهی مجله: JRIM@qom.ac.ir
جیمیل پشتیبان مجله: --
آدرس وبگاه مجله: https://jrim.qom.ac.ir
نشانی مجله: ایران، قم، بلوار الغدیر دانشگاه قم، ساختمان مرکزی، دفتر مجلات علمی. کد پستی: 3716146611.
هزینه داوری مقاله: رایگان.
هزینه پذیرش نهایی و انتشار: رایگان.
ضریب تأثیر در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC): مجله جزو نشریات چارک فلان (--) در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) با ضریب تأثیری معادل -- است.
حقمؤلف (کپیرایت) مقالات: مجله تابع قوانین بینالمللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز (CC-BY-NC) است. حقمؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حقمؤلف اثر خود هستند.
نوع دسترسی: دسترسی آزاد به مقالات مجله «پژوهش در روشهای آموزش» بر اساس مجوز کرییتیو کامنز (CC-BY-NC)
کمیته بینالمللی اخلاق نشر (کوپ): مجله «پژوهش در روشهای آموزش» با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آییننامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی میکند.
سیاست مبارزه با سرقت ادبی و همانندجویی: بر اساس قرارداد با شرکت سیناوب تمامی مقالات ارسالی به مجله «پژوهش در روشهای آموزش» قبل از ورود به فرایند داوری از طریق نرمافزارهای مشابهتیاب، همانندجو، همتایاب، همیاب و سمیمنور بررسی خواهند شد.
نکات قابل توجه نویسندگان: مجله بعد از داوری و برای چاپ مقاله، هزینه دریافت خواهد کرد؛ اما بازنشر اطلاعات در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است. با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به مجله نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.
نویسنده مسئول مکاتبات: نویسنده مسئول مقاله بایستی حتماً عضو هیئت علمی یک دانشگاه، مرکز یا پژوهشگاه باشد و مقاله حتماً توسط وی به مجله ارسال شود، و یا نامه تأییدیه مکتوب وی و فرمهای ذیل همراه مقاله ارسال شود.
فایلها و فرمهای لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقالهها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان و در قالب مقالات مجله)، ۲. فایل صفحه عنوان شامل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه نویسندگان (باید شامل عنوان مقاله و نام و نام خانوادگی تمام نویسندگان باشد و به امضای همه نویسندگان رسیده باشد)؛ ۴. فرم تضاد منافع (باید توسط نویسنده مسئول امضاء و به همراه فایل مقاله بارگذاری شود)؛ و 5. نامه پشتیبان.
قالب مقالات مجله: نسخه نهایی مقاله بعد از طی کردن مراحل داوری و پذیرش مقاله بایستی در قالب مقالات مجله ارسال شود. در غیر این صورت ترتیب اثر داده نخواهد شد.
******************************************************
صفحه 4-23
فاطمه حیدری؛ سیدمحمدباقر جعفری؛ سیف اله فضل الهی قمشی
صفحه 24-38
خلیل زندی؛ شهلا رحیمی؛ آزاد الله کرمی
صفحه 39-52
مریم رضایی؛ علی شیروانی شیری؛ یاسین رئوف
صفحه 53-69
زبیر صمیمی؛ جواد جهاندیده
صفحه 70-93
محسن وحدانی؛ احسان مال وردی؛ مهدی سلیمی
صفحه 94-105
یاراحمد کوشکی؛ جهانشاه محمدزاده؛ زینب میهن دوست