تعداد دوره‌ها 3
تعداد شماره‌ها 10
تعداد مقالات 73
تعداد مقالات ارسال شده 311
تعداد مقالات رد شده 190
درصد عدم پذیرش 61
تعداد مقالات پذیرفته شده 67
درصد پذیرش 22
زمان پذیرش (روز) 87
تعداد داوران 61

 

همراهان گرامی فصلنامه

با کمال خرسندی به استحضار می‌رساند که مجله «پژوهش در روش‌های آموزش» در فرایند ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1402 موفق به کسب رتبه "ب" شده است.

همچنین این فصلنامه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است. این مجله می­‌کوشد تا با ترویج و نشر مقالاتی که به معرفی و ارائه یافته‌ها در رابطه با بهبود و توسعه فنون و روش‌های آموزش و یادگیری مرتبطند، بپردازد. انتشار نتایج پژوهش ­ها در این حوزه با هدف افزایش سطح دانش نظری و کاربردی علاقمندان به حوزه تعلیم و تربیت، مدیران اجرایی، و همچنین متولیان آموزش در سطح مدارس و دانشگاه‌ها از دستاوردهای فعالیت این نشریه خواهد بود.

معرفی مجله

عنوان مجله: پژوهش در روشهای آموزش

صاحب امتیاز: دانشگاه قم

ناشر: انتشارات دانشگاه قم

 عنوان انگلیسی مجله: Research in Instructional Methods

گروه علمی (موضوعی): علوم انسانی

زیر گروه: علوم تربیتی و روانشناسی

درجه علمی: علمی-پژوهشی

تاریخ آغاز اعتبار:  زمستان-1401

مدیر مسئول: دکتر عباس حبیب زاده
سردبیر: دکتر اسماعیل سعدی پور

نوع داوری: دو سو ناشناس، گمنام و محرمانه

میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز
میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 3  ماه، حداقل دو داور  

درصد پذیرش مقالات: 21 درصد

فاصله انتشار: فصلنامه

زبان مجله:  فارسی (چکیده و منابع به انگلیسی و فارسی)                   

نوع انتشار:  الکترونیکی 

نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)

شاپا الکترونیکی:  1074 -2981

شیوه استناددهی: APA

تلفن:   09300032433| زمان تماس مجله: ساعت 12-9  صبح 

رایانامه مجله: JRIM@qom.ac.ir

آدرس اینترنتی:  https://jrim.qom.ac.ir

هزینه داوری مقاله:  ندارد.

هزینه پذیرش نهایی و انتشار:  ندارد.

حق‌مؤلف (کپی‌رایت) مقالات: مجله تابع قوانین بین‌المللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز است. حق‌مؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حق‌مؤلف اثر خود هستند.

 کمیته بین‌المللی اخلاق نشر (کوپ):  مجله «پژوهش در روش‌های آموزش» با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌کند.

 

سیاست مبارزه با سرقت ادبی و همانندجویی : بر اساس قرارداد با شرکت سیناوب تمامی مقالات ارسالی به نشریه پژوهش در روش‌های آموزش  قبل از ورود به فرایند داوری از طریق نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب، همتایاب و سمیم‌نور بررسی خواهند شد.

             

نکات قابل توجه نویسندگان: بازنشر اطلاعات در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است. با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست می‌شود قبل از ارسال مقاله به مجله نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگرORCID و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.

نویسنده مسئول مکاتبات: نویسنده مسئول مقاله بایستی حتماً عضو هیئت علمی یک دانشگاه، مرکز یا پژوهشگاه باشد و مقاله حتماً توسط وی به مجله ارسال شود، و یا نامه تأییدیه مکتوب وی و فرم‌های ذیل همراه مقاله ارسال شود.

فایل‌ها و فرم‌های لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقاله‌ها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان در شیوه نامه مجله)، ۲. فایل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه ؛ و ۴. فرم تضاد منافع (باید توسط نویسنده مسئول امضاء و به همراه فایل مقاله بارگذاری شود).

شماره جاری: دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 10، خرداد 1404، صفحه 1-105 

شناسنامه نشریه

صاحب امتیاز

سردبیر مدیر مسئول مدیر داخلی اعضای هیات تحریریه اعضای هیات تحریریه بین المللی ویراستار ادبی ویراستار انگلیسی صفحه آرا
دوره انتشار
فصلنامه
شاپا الکترونیکی

بانک ها و نمایه نامه ها

ابر واژگان